科目情報
Introducing Design History
Introducing Design History
Introducing Design History
インロトデューシング デザインヒストリー
講義(英語)
Overview Designers within any discipline should possess the ability to appreciate the history of design, across all its disciplines or forms. This involves appreciation of developments in design history and theory from multiple perspectives. Learning from the past enriches and informs future design. A breadth of design history knowledge increases the creative opportunities and problem solutions that can be applied in design studios. Learning outcomes On successful completion of this unit you will be able to: Describe and discuss the relevance and purpose of the study of history to the practice of design Demonstrate knowledge of the people, events, history and vocabulary of design Describe and discuss the linkages between selected theoretical, social and practical design concepts and their influences on design change through history Critically analyse sources and develop well-considered, logical, written responses and argument concerning design Learning approaches This unit takes a blended approach to learning and teaching. You will be provided with both eContent and timetabled activities such as tutorials, workshops and practicals. eContent will be clearly identified on your Canvas site for you to engage with on a weekly basis before your classes. eContent could include videos, readings, self-reflection and/or peer activities designed to enhance your learning experience. During the timetabled activities, the unit coordinator and/or your tutor will further explain content and you will be provided with opportunities to explore this content in a collaborative learning environment. After your weekly classes, you should continue to engage with unit resources to ensure you consolidate your understanding of unit content. Teaching team members will also be available for one-on-one consultations to assist you with your learning journey. Feedback on learning and assessment Students will receive feedback in various forms throughout the semester which may include: Informal: worked examples, such as verbal feedback in class, personal consultation Formal: in writing, such as checklists, rubrics, written commentary Direct: to individual students, either in written form or in consultation Indirect: to the whole class Assessment The assessment in this unit is based on a poster of a family heirloom with support from academic sources, an essay that subjects a prescribed question to formal and contextual analysis, and a graphical timeline of design history for a select discipline. Assessment 1: Poster You are required to create a poster based on a family heirloom. This poster must include both personal and academic sources and will be accompanied by a short presentation. This is an assignment for the purposes of an extension. Assessment 2: Essay You are required to write a short academic essay. This essay is based on a prescribed question and on your chosen discipline area. This is an assignment for the purposes of an extension. Assessment 3: Presentation You will prepare and present an oral presentation that provides considered examples of historical movements within design.
概要 あらゆる分野のデザイナーは、あらゆる分野や形態にまたがるデザインの歴史を理解する能力を持つべきである。これには、デザインの歴史や理論の発展を多角的に理解することが必要です。過去から学ぶことは、未来のデザインを豊かにし、情報提供します。デザイン史の幅広い知識は、デザインスタジオで応用できる創造的な機会や問題解決策を増やします。 学習成果 このユニットを修了すると、以下のことができるようになります: デザインの実践と歴史研究の関連性と目的について説明し、議論することができる。 デザインの人物、出来事、歴史、語彙に関する知識を実証できる。 歴史を通して、選択した理論的、社会的、実践的なデザインコンセプトとデザインの変化への影響との関連性を説明し、議論することができる。 デザインに関する資料を批判的に分析し、熟考された論理的な回答や論述をすることができる。 学習アプローチ このユニットでは、学習と教育に対してブレンドアプローチをとります。eコンテンツは、キャンバスのサイト上に明記され、授業の前に週単位で利用することができます。eコンテンツには、ビデオ、リーディング、自己考察、および/または学習経験を高めるためにデザインされたピアアクティビティが含まれます。時間割のアクティビティでは、ユニット・コーディネーターおよび/またはチューターが内容をさらに説明し、共同学習環境の中で内容を探求する機会が提供されます。毎週の授業が終わった後も、単元の内容を確実に理解するために、引き続き単元の教材に取り組んでください。ティーチング・チームメンバーは、あなたの学習をサポートするため、1対1の相談にも応じます。 学習と評価に関するフィードバック 学生は学期中、様々な形でフィードバックを受けます: 非公式なもの:授業中の口頭でのフィードバック、個人的な相談など。 形式的なもの:チェックリスト、ルーブリック、文書によるコメントなど、文書によるもの 直接: 書面または相談による個々の学生へのフィードバック 間接的:クラス全体に対して 評価 この単元の評価は、学術的資料の裏付けがある家宝のポスター、所定の問題を形式的・文脈的に分析する小論文、および選択した分野のデザイン史年表の図解に基づいて行われる。 評価1:ポスター 家宝を題材にポスターを作成する。このポスターには、個人的な情報源と学術的な情報源の両方を含める必要があり、短いプレゼンテーションを伴います。 これは延長のための課題である。 評価2:エッセイ 短い学術的な小論文を書くことが求められます。この小論文は、指定された質問と選択した専門分野に基づいています。 これは延長のための課題です。 評価 3: プレゼンテーション デザインにおける歴史的な動きの例を考察した口頭発表を準備し、発表します。 Translated with DeepL (https://www.deepl.com/app/?utm_source=ios&utm_medium=app&utm_campaign=share-translation
For Diploma in Creative industry student