科目情報
Photomedia and artistic practice
Photomedia and artistic practice
Photomedia and artistic practice
フォトメディアと芸術的演習
講義(英語)
Overview Photo media, which involves the use of diverse photographic processes, plays an important role in contemporary creative practices because of its pervasiveness and its application across a broad range of cultural and conceptual contexts. Photo imaging may also be the predominant mode of specific artists within a broader multidisciplinary approach to practice. Photomedia and Artisitic Practice introduces you to a diverse range of contemporary artistic photo imaging concepts and methods as part of a trajectory of photographic history. This unit also gives you the opportunity to experiment with a variety of approaches to understand and create engaging and informed photo image portfolios. Learning outcomes On successful completion of this unit you will be able to: Apply technical skills appropriate to artistic photo-imaging; Employ critical reasoning to current and historical concepts in art and photography; Solve conceptual problems in photomedia creatively; Employ artistic inquiry in photomedia through a self-generated body of work. Learning approaches This unit takes a blended approach to learning and teaching. You will be provided with both eContent and timetabled activities such as tutorials, workshops and practicals. eContent will be clearly identified on your Canvas site for you to engage with on a weekly basis before your classes. eContent could include videos, readings, self-reflection and/or peer activities designed to enhance your learning experience. During the timetabled activities, the unit coordinator and/or your tutor will further explain content and you will be provided with opportunities to explore this content in a collaborative learning environment. After your weekly classes, you should continue to engage with unit resources to ensure you consolidate your understanding of unit content. Teaching team members will also be available for one-on-one consultations to assist you with your learning journey. Feedback on learning and assessment Students will receive feedback in various forms throughout the semester which may include: Informal: worked examples, such as verbal feedback in class, personal consultation Formal: in writing, such as checklists, rubrics, written commentary Direct: to individual students, either in written form or in consultation Indirect: to the whole class Assessment Modification to assessment may be required based on mode of study. Summative Assessment is any assessment item which is included in the calculation of your grade. Formative assessment is provided through feedback in tutorials and workshops. Assessment 1: Portfolio You are required to submit a series of genre-related tasks presented in a mid-semester portfolio. Assessment 1A - 20% due in week 5. Assessment 1B and 1C - 30% due in week 8. This is an assignment for the purposes of an extension. Assessment 2: Creative Work Independent project work and written rationale presented in an end of semester portfolio. This is an assignment for the purposes of an extension.
Syllabus for KVD104_23CTP2 Photomedia and Artistic Practice.pdf
概要 多様な写真プロセスを使用する写真メディアは、その普及性と、幅広い文化的・概念的文脈に適用されることから、現代の創作活動において重要な役割を担っている。また、フォトイメージングは、より広範な学際的アプローチによる実践の中で、特定のアーティストの主流となっている場合もある。フォトメディアとアーティスティック・プラクティスでは、写真史の軌跡の一部として、現代の多様な芸術的フォトイメージングのコンセプトと方法を紹介します。また、このユニットでは、魅力的で情報に基づいた写真画像ポートフォリオを理解し、作成するために、様々なアプローチを試す機会を提供します。 学習成果 このユニットを修了すると、以下のことができるようになります: アーティスティックなフォトイメージングに適したテクニカルスキルを応用する; 芸術と写真における現在および歴史的概念に批判的な推論を用いることができる; フォトメディアにおける概念的な問題を創造的に解決する; 自分で制作した作品を通して、フォトメディアにおける芸術的探究を行う。 学習アプローチ このユニットでは、学習と教育に対してブレンドアプローチを取ります。eコンテンツには、ビデオ、リーディング、自己考察、ピアアクティビティなどが含まれ、学習経験を高めるようにデザインされています。時間割のアクティビティでは、ユニット・コーディネーターおよび/またはチューターが内容をさらに説明し、共同学習環境の中で内容を探求する機会が提供されます。毎週の授業が終わった後も、単元の内容を確実に理解するために、引き続き単元の教材に取り組んでください。ティーチング・チームメンバーは、あなたの学習をサポートするため、1対1の相談にも応じます。 学習と評価のフィードバック 学生は学期中、様々な形でフィードバックを受けます: 非公式なもの:授業中の口頭でのフィードバック、個人的な相談など。 形式的なもの:チェックリスト、ルーブリック、文書によるコメントなど、文書によるもの 直接: 書面または相談による個々の学生へのフィードバック 間接的:クラス全体に対して 評価 学習形態に応じて評価の変更が必要な場合がある。 総括的評価 (Summative Assessment) は成績評価に含まれるすべての評価項目である。 形成的評価は個別指導やワークショップでのフィードバックを通じて行われる。 評価 1: ポートフォリオ 学期半ばに提出されるポートフォリオでは、ジャンルに関連した一連の課題を提出することが求められます。 評価 1A - 20%は第 5 週に提出する。 評価 1B と 1C - 30%は第 8 週に提出。 これは延長のための課題である。 評価2:クリエイティブワーク 学期末のポートフォリオに自主プロジェクト作品と理由書を提出する。 これは延長のための課題である。 Translated with DeepL (https://www.deepl.com/app/?utm_source=ios&utm_medium=app&utm_campaign=share-translation
For Diploma in Creatice industory