科目情報
ACADEMIC ESL COMPOSITION AND READING SKILLS II
ACADEMIC ESL COMPOSITION AND READING SKILLS II
ACADEMIC ESL COMPOSITION AND READING SKILLS II
ESLA115
語学(英語)
授業目標 Advanced ESLA. This course is designed to introduce students to a variety of features of essay writing, including the role of thesis statements, introductions, conclusions, and various means of organization. Emphasizes controlling grammar and developing the ability to use complex sentences. 成績評価: All ESOL courses are graded either S (Satisfactory) or U (Unsatisfactory). At the end of the quarter I will give you a grade report to inform you of your final average for this course. You must have a grade of 75% or above to get an S grade for this course. Students with "P" grade in ESLA 113 may take ESLA 115 but must be concurrently enrolled in ESLA 91, 92, or 93. S/P/U grading. Prerequisite: ESLA placement test or S grade in ESLA 113. (UE) • Homework and in-class work  25% of final grade • Out of class final drafts (OCE)  25% of final grade • Quizzes and tests  20% of final grade • In-class Essays (ICE)  20% of final grade • Reading Journals & Attendance 10% of final grade 教科書: Writing Strategies, Book One 2nd Ed. – David and Peggy Dustin Kehe; ProLingua Associates, Brattleboro, VT; ISBN: 10:0-86647-430-7, and • Cultural Differences – by David and Peggy Dustin Kehe; ProLingua Associates, Brattleboro, VT; ISBN: 13: 978-0-86647-361-3 Other resources 授業内容 1. Write essays with enough details to support their thesis statement. 2. Organize essays by connecting ideas fluently. 3. Write a variety of introductions and conclusions. 4. Use sentences with complex structures, reduced forms and varied sentence starts. 5. Edit writing following grammatical rules. 6. Summarize and paraphrase academic passages. 7. Incorporate source information in an essay. 8. Use a set of grammatical terms. 授業時間数 1320分=110分×週3×4
授業目標 高度なESLA。このコースは、論文ステートメントの役割、紹介、結論、さまざまな組織手段など、エッセイライティングのさまざまな特徴を学生に紹介するように設計されています。文法を制御し、複雑な文章を使用する能力を開発することを強調する。 成績評価:すべてのESOLコースは、S(満足)またはU(不満足)のいずれかで採点されます。四半期の終わりに、このコースの最終平均をお知らせする成績レポートをお渡しします。このコースのSグレードを取得するには、75%以上の成績が必要です。ESLA 113で「P」グレードの学生はESLA 115を受講できますが、ESLA 91、92、または93に同時に登録する必要があります。S/P/Uグレーディング。前提条件:ESLAのクラス分けテストまたはESLA 113のSグレード。(UE) • 宿題と授業中の仕事 最終学年の25% • クラス外の最終ドラフト(OCE)最終成績の25% • クイズとテスト 最終成績の20% • クラス内エッセイ(ICE)最終成績の20% • ジャーナルの読書と出席 最終成績の10% 教科書: Writing Strategies, Book One 2nd Ed. – David and Peggy Dustin Kehe; ProLingua Associates, Brattleboro, VT; ISBN: 10:0-86647-430-7, and • 文化の違い - DavidとPeggy Dustin Keheによる; ProLingua Associates, Brattleboro, VT; ISBN: 13: 978-0-86647-361-3 その他のリソース 授業内容 1.論文の声明を裏付けるのに十分な詳細でエッセイを書いてください。 2.アイデアを流暢に結びつけ、エッセイを整理する。 3.さまざまな紹介と結論を書いてください。 4.複雑な構造、縮小された形式、さまざまな文の始まりを持つ文章を使用してください。 5.文法規則に従って文章を編集します。 6.学術的な文章を要約し、言い換える。 7.エッセイにソース情報を組み込む。 8.一連の文法用語を使用してください。
留学生用科目