科目情報
Korean Intermediate 2
Korean Intermediate 2
Korean Intermediate 2
韓国語 中級 2
講義(地域言語)
SolBridge Mission & Course Objectives The goal of this course is to prepare students for Korean conversation program at SolBridge. SolBridge has the mission of educating the next generation of Asian Thought leaders. That mission includes knowledge of Korean language. The course offers instruction in and practice of Korean conversation. Class activities will be used to prepare students for competence in Korean. Three graduation credits are available for this course. Ethics and Strategy Teaching Methodology The course will be implemented as a combination of lectures, discussions, as well as individual and group assignments. Attendance and full participation in the Reading, Writing, and Communication Study Groups will be required for consideration for completion of this course. The course will be conducted using a variety of in-class handouts and multimedia tools designed to challenge students and provide practical skill development through guided discovery and practice. Course Materials and Readings Text Title: 서울대 한국어 2B Student’s book & Workbook Other material -Additional material will be given by the instructor, and students are expected to be prepared for class with this material before its assigned usage date. This may include links to articles, websites, or audio and video clips. Material assigned in class will generally be required for the next class. Students will need to review the material and be prepared to comment on and/or use the content during class work. Assessment Method There are 5 components to assessment in this class. Component Weight 1. Attendance 20% 2. Participation 10% 3. Assignments 10% 4. Mid-Term Exam 30% 5. Final Exam 30% Total 100% Attendance (20%) Attendance is required. Students are expected to come to Class and Study Groups on time. Repeated lateness or absence without appropriate excuse will be treated as withdrawal from the course. Participation (10%) Attendance and effective interaction with classmates during each and every Class and Study Group is required. Students are expected to come to class fully prepared for the lesson, to work sincerely to improve their communication skills, and to participate with others fully in order to help the class improve as a team. Assignments (10%) Submissions: Please submit each assignment to the instructor on or before the due date at the start of class: (a) Include your name, the assignment title, and the date on every page Ex: Chan_assignment1_2014-03-27 Evaluation: Assignments will be evaluated according to each of the following criteria: (a) Fulfillment of the assignment’s objectives (b) Application of relevant skills (c) Originality and creativity (d) Neat presentation (e) Correct and good language Midterm Examination (30%) The midterm examination is tentatively scheduled for one period during the week of Apr. 25, 2024. The examination will be for 50 minutes and will cover class material from the first week to seventh week. The instructor will announce the format of the examination in class before the actual date. The midterm examination carries a weight of 30%. Final Examination (30%) The final examination is tentatively scheduled for one period during the week of Jun. 13, 2024. The examination will be in two parts, a written test, and an interview. It will cover class material from the entire semester. The instructor will announce the format of the examination in class before the actual date. The final examination carries a weight of 30%.
SolBridge のミッションとコースの目標 このコースの目標は、ソルブリッジで韓国語会話プログラムの受講生を準備することです。 SolBridgeは、次世代のアジアの思想指導者を教育するという使命を負っています。 そのミッションには韓国語の知識が含まれています。 このコースでは、韓国語の会話の指導と実践を行います。 授業活動は、生徒たちが韓国語の能力を身につけるために活用される予定です。 このコースには3つの卒業単位が用意されています。 倫理と戦略 教授法 講座は講義、討論、個人課題とグループ課題の組み合わせで実施される。 本講座の履修を考慮するためには、読書、作文、コミュニケーション学習グループへの出席と全面的な参加が必要です。 講座は、学生たちに挑戦し、案内された発掘と実習を通じて実践的な技術開発を提供するように設計された多様なクラス内の配布資料とマルチメディアツールを活用して進行される予定です。 教材と読み物 テキスト タイトル: 서울대 한국어 2B 学生向けブック&ワークブック その他の資料 -追加資料は講師が提供する予定であり、学生たちは指定された使用日前にこの資料で授業を準備することを期待します。 これには、記事、Webサイト、またはオーディオクリップやビデオクリップへのリンクが含まれる場合があります。 一般的には、次の授業のためにクラスに割り当てられた教材が必要になります。 学生は、教材を確認し、授業中に内容についてコメントしたり、使用したりする準備をする必要があります。 評価方法 このクラスには5つの評価項目があります。 コンポーネント 重量 1. 出席 20% 2. 参加 10% 3. 割り当て 10% 4. 中期試験 30% 5. 期末試験 30% 合計 100% 出席率(20%) 出席が必要です。 学生は時間通りに授業と勉強会に来ることが期待されています。 適切な言い訳なしに遅刻や欠席を繰り返すことは、コースからの撤退として扱われます。 参加率(10%) 各クラスおよび学習グループの間、クラスメイトとの出席と効果的な交流が必要です。 生徒たちは、授業の準備を十分にし、誠実にコミュニケーション能力の向上に努め、チームとしての授業の向上に役立つよう、他の生徒たちと十分に参加することを期待します。 課題(10%) 提出物: 各課題は、授業開始日の期日前または期日前に講師に提出してください: (a) 名前、割り当てタイトル、および日付をすべてのページに含めます 例:Chan_assignment1_2014-03-27 評価: 割り当ては、次の各基準に従って評価されます: (a) 課題の目的の達成 (b) 関連スキルの適用 (c) 独創性と創造性 (d) すっきりとしたプレゼンテーション (e) 正しい言葉と良い言葉 中間考査(30%) 中間考査は2024年4月25日の週の1期間を暫定的に予定している。 試験時間は50分で、第1週から第7週までの授業資料を対象とします。 講師が発表します
BBA, MBA