The module looks to introduce first-year students to the study of the most significant political, economic, social and religious developments in European history of the eleventh to thirteenth centuries in the context of the wider known world, in order to advance students' historical knowledge by enabling them to assess the balance between change and continuity, and to relate detailed evidence and case studies to more general issues, as well as to make critical evaluations of different historical explanations.
Resources:
All course materials are posted on both the Keele Learning Environment (KLE) and on our MS Team.
The KLE will be the main hub where lecture slides and lecture recordings will be posted. The KLE is also where you will submit your work.
Assessment:
Commentaries(50%)
1. A c.800-word commentary on the primary sources about the medieval Europe.
2. A c.800-word historiographical review of Julia McClure, ‘A New Politics of the Middle Ages: A Global Middle Ages for a Global Modernity’, History Compass, https://doi.org/10.1111/hic3.12280
Essay (50%)
1. An Essay of c.2000 words A list of essay titles will be posted in due course.
この授業では、11世紀から13世紀のヨーロッパ史での最も重要な政治的、経済的、社会的、宗教的発展について見ていき、より広くしられている世界の内容を1年生に紹介し、変化と継続のバランスを自分で評価させ、詳細な証拠や事例の研究をより一般的な問題と関連付けて、他の歴史的説明を批判的な評価ができるようにする事で、学生自身の歴史的知識を向上させる目的としている。
教材:全ての教材はKeele Learning Environment (KLE)と MS Teamに掲載される。Keele Learning Environment (KLE) は授業のスライドと録画が掲載される中心サイトだ。KLEは課題を提出するサイトとしても使う。
評価の方法:
解説レポート(評価の50%)
①約800文字も中世ヨーロッパに関わる解説レポートの評価
② Julia McClure, ‘A New Politics of the Middle Ages: A Global Middle Ages for a Global Modernity’, History Compass, の文を読み800文字の考察を書く
https://doi.org/10.1111/hic3.12280
レポート(50%)
①学期後半の授業に発表されるテーマから一つを選び2000文字のレポートを完成させる。