科目情報
Children and Young Adult literature
Children and Young Adult literature
Children and Young Adult literature
児童・ヤングアダルト(中高生)文学
講義(英語)
教科書 Fiona McCulloch Literature Context of Children Literature(1)-2 Sandra Beckett, Crossover Fiction Literature Compendium 授業内容 Department Introduction To Prepare for Seminar 1 Read: • The McCulloch article (you should start reading Peter & Wendy by J.M. Barrie so that you can have it finished by seminar 3 in week 5) Week4Campus room : Bologna 1Context of Genre Topic:History of Children’s Literature To prepare for Seminar 2 Read:• Chapters 1,2, and 4 of the literary compendium. Week5 Campus room : Bologna 2Ground Principles of Literature Studies Introducing:Literary Elements and Critical Reading Strategies To Prepare for Seminar 3 Read: • The provided materials for this seminar. Week6 Campus room : Bologna 3Forming Arguments Introducing:• Argumentative models To prepare for Seminar 4 Read• The J.M Barrie’s novel Peter and Wendy. • Supplementary materials • Use the questions as guides to help your critical reading of the novel. Week 7 Campus room : Bologna 4 First Golden Age of Children’s Literature Focus Text: Peter & Wendy. J.M. Barrie (1911) To prepare for Seminar 5 Read: • The Cat in the Hat by Dr Seuss. • The supplementary materials Use the questions as guides to help your critical reading of the novel. Week8Campus room: Bologna 5Second Golden Age of Children’s Literature Focus Text Cat in the Hat. Dr Seuss (1957) To prepare for Seminar 6 Read • the provided material. 2Term Weeks Campus and Zoom Rooms Seminar Days and Times • Campus Tues 1030 • Distance Thurs 1030 Preparation for upcoming seminars NOTE: All supplementary material to complements the literary texts are provided in the course room. Week 9 Campus room : Bologna 6Using Literary Theory Focus texts: provided short stories and poetry To prepare for Seminar 7, Read: • The novel Charlie and the Chocolate Factory • The supplementary material. Use the questions as guides to help your critical reading of the novel Week 10 Campus room : Bologna 7 Second Golden Age of Children’s Literature Focus Text: Charlie and the Chocolate Factory. Roald Dahl (1964) To prepare for Seminar 8 Read • The Circuits Stories. Stories from the life of a Migrant Child. • Supplementary material. Use the questions as guides to help your critical reading of the novel Week 11 Reading week To prepare for Seminar 8 Read • The Circuits Stories. Stories from the life of a Migrant Child. • Supplementary material. Use the questions as guides to help your critical reading of the anthology Week 12 Campus room : Bologna 8 Third Golden Age of Children’s Literature Focus Text: The Circuit Stories. Stories from the Life of a Migrant Child. Francisco Jiménez (1997) To prepare for Seminar 9 Read • When They Called me Keoke. • Supplementary material. Use the questions as guides to help your critical reading of the novel No seminar Reading Week Week 14 Campus room : Bologna 9 Focus Text: When They called me Keoke. Linda Sue Park. (2002) To prepare for seminar 10 Read • Provided material • Review material from seminar 2 Term Weeks Campus and Zoom Rooms Seminar Days and Times • Campus Tues 1030 • Distance Thurs 1030 Preparation for upcoming seminars NOTE: All supplementary material to complements the literary texts are provided in the course room. Week 15 Campus room : Bologna 10 Writing Literature Essays To prepare for Seminar 11. Read • The novel Koyal Dark, Royal Sweet • Supplementary Material • Read the instructions for the Essay • Use the questions for the novel as guides to help your critical reading of the novel Week 16 Campus room : Bologna 11 Koyal Dark Royal Sweet. Kashmira Sheth (2013) To prepare for Seminar 12 Read: • The novel The Graveyard Book. • Supplementary material. 17 NO SEMINAR Reading Week & Writing Week hand in topic and thesis statement Friday Week 18 Campus room : Bologna 12 The Graveyard Book (2008) Neill Gaiman hand in first draft Week19 All tutorials are online Week 20 NO SEMINAR Writing week hand in final essay Friday 21 All tutorials are online individual tutorial (for those who failed the essay) Week 22 hand in resubmitted essay Weds
Syllabus GEN33R.pdf
教科書 フィオナ・マッカロク 児童文学の文脈(1)-2 サンドラ・ベケット『クロスオーバー・フィクション 文学大系 授業内容 学科紹介 セミナー1の準備 読む - マッカロク論文 (ピーターと を読み始めること。 を読み始めること。 5週目) 第4週キャンパス:ボローニャ 1ジャンルの文脈 テーマ:児童文学史 ゼミ2の準備 文学大全の第1、2、4章を読む。 を読む。 第5週 キャンパス:ボローニャ 2文学の基礎 学習内容 文学的要素と批評的読解戦略 読解ストラテジー セミナー3の準備 読む: - このセミナーのために用意された資料 を読む。 第6週 キャンパス:ボローニャ 3議論の形成 論証モデルの紹介 セミナー4の準備 J.M.バリーの小説『ピーターとウェンディ』を読む。 を読む。 - 補足資料 - 以下の質問をガイドとして使用してください。 小説の批評的読解に役立ててください。 小説の批評的読解に役立てる。 第 7 週 : ボローニャ 4 児童文学の第一黄金時代 フォーカステキスト ピーターとウェンディ J.M.バリ (1911) セミナー5の準備 読む: - スース博士の「帽子をかぶった猫」を読む。 - 副教材 小説を批評的に読むためのガイドとして 小説の批評的読解に役立ててください。 第8週キャンパスルーム ボローニャ 5児童文学の 児童文学の黄金時代 フォーカス・テキスト 帽子をかぶった猫 ドクター・スース(1957) セミナー6の準備 読む - を読む。 2ターム 週 キャンパス・Zoom会場 セミナー曜日・時間 - キャンパス 火曜日 1030 - 木曜日 1030 セミナーの準備 注:テキストを補足するための テキストを補完するための補助教材は を補うための補助教材はすべて講座室に用意されています。 第9週 キャンパス:ボローニャ 6文学理論の活用 テキスト:短編小説と詩 詩 セミナー7の準備 読む: - 小説「チャーリーとチョコレート工場 チョコレート工場 - 副教材を読む。 質問をガイドとして使い 小説の批評的読解に役立ててください。 第10週 キャンパスルーム:ボローニャ 7 児童文学の第二次黄金時代 児童文学 フォーカステキスト チャーリーとチョコレート工場 チャーリーとチョコレート工場 ロアルド・ダール (1964) セミナー8の準備 読む - サーキッツ・ストーリーズ 移民の子供の を読む。 - 補足資料。 質問をガイドとして使用する。 小説の批評的読解 第11週 読書週間 セミナー8の準備 サーキッツ・ストーリーズ」を読む。移民の子供の 移民の子供の人生 - 補足資料。 質問をガイドとして使い アンソロジー アンソロジー 第 12 週 : ボローニャ 8 児童文学の第三黄金時代 文学 フォーカス・テキスト サーキット・ストーリーズ 移民の子どもの ある移民の子供の人生 フランシスコ・ヒメネス (1997) セミナー9の準備 読む - ケオケと呼ばれて』を読む。 - 補足資料。 小説の批評的読解に役立てるため ゼミはありません。 第 14 週 : ボローニャ 9 フォーカス・テキスト キオケと呼ばれて リンダ・スー・パーク (2002) セミナー10の準備 読む - 提供された資料 - セミナー2の復習 期間 週間 キャンパスおよびZoomルーム セミナー日時 - キャンパス 火曜日 1030 - 木曜日 1030 セミナーの準備 注:テキストを補足するための テキストを補完するための補助教材は を補うための補助教材はすべてコースルームに用意されています。 第 15 週 : ボローニャ 10 文学エッセイの書き方 セミナー11の準備 読む - 小説「コヤル・ダーク、ロイヤル スウィート - 補足資料 - エッセイ エッセイ - 小説の設問を 小説の批評的読解に役立てる 小説の批評的読解に役立てる。 第16週 キャンパスルーム:ボローニャ 11 コヤル・ダーク・ロイヤル・スウィート カシミラ・シェス (2013) セミナー12の準備 読む: - 小説『墓場の本』。 - 補足資料。 17 セミナーなし リーディング・ウィーク&ライティング・ウィーク トピックと論文提出 金曜日 第 18 週 ボローニャ 12 The Graveyard Book (2008) ニール・ゲイマン 初稿提出 第19週 すべてのチュートリアルはオンライン 第 20 週 セミナーなし ライティング週間 最終エッセイ提出 21 日(金 すべてのチュートリアルはオンライン 個別指導 小論文不合格者) 第 22 週 再提出エッセイ提出 水曜日
留学生 文学