科目情報
Dirección de empresas turísticas
Dirección de empresas turísticas
Dirección de empresas turísticas
観光経営学
講義(地域言語)
The professional work of graduates in tourism is usually developed in the field of tourism service providers, where strategic, organizational, financial or commercial decisions are made in an environment whose knowledge is essential for them to be effective. By adopting a systems approach, Management of Tourism Companies is a subject that helps to understand the tourism sector, by pursuing the following learning results: - Distinguish properly between a traveler, a visitor and a tourist. - Identify the components of tourism demand, tourism supply, tourism market operators, tourism destination, facilitating companies, etc. - List the key tasks of the departments of accommodation companies or travel agencies, among others. - Recommend the organizational model that best fits your organizational context for each specific case of a tourism company, - Design the structure of a tourism organization and its elements. - Critically analyze new trends in the management and organization of tourism businesses. - Explore entrepreneurship opportunities.
観光学専攻の卒業生は、通常、戦略的、組織的、財務的、あるいは商業的な意思決定が行われる観光サービス提供者の分野で専門的な仕事を展開する。観光企業経営学は、システム・アプローチを採用することで、次のような学習成果を追求し、観光分野を理解するのに役立つ科目である: - 旅行者、訪問者、観光客を正しく区別する。 - 観光需要、観光供給、観光市場運営者、観光目的地、観光促進企業などの構成要素を特定する。 - 宿泊施設会社や旅行会社などの各部門の主な業務を列挙する。 - 観光会社の具体的なケースごとに、組織の状況に最も適した組織モデルを提案しなさい、 - 観光組織の構造とその要素を設計する。 - 観光事業の経営と組織における新しいトレンドを批判的に分析する。 - 起業の機会を探る。
Grad en Turismo