科目情報
International Marketing Management
International Marketing Management
International Marketing Management
国際マーケティング・マネジメント
講義(英語)
第1週 Course introduction 第2週 Introduction to Global Marketing and the project with Green River college Case : McDonald’s Expands Globally While Adjusting Its Local Recipe 第3週 Global Trade Envirnonment Case : Breaking Up Is Hard to Do: Britons Contemplate “Brexit” 第4週 Social and Culture Environments Case: Cotton, Clothing Consumption, Culture: From Small Beginnings to a Global Cultural System 第5週 The Political, Legal, and Regulatory Environments Case 1. Travis Kalanick and Uber (continued) Case 2. Putin’s Russia versus the West: Cold War 2.0 第6週 Segmentation, Targeting, and Positioning Case: Segmenting the Chinese Luxury Goods Market 第7週 Segmentation, Targeting, and Positioning Case: the “Bubbling” Tea Market 第8週 Self Study 第9週 Importing, Exporting, and sourcing 第10週 Brand and Product Decisions in Global Marketing Case: Google 第11週 Pricing Decisions 第12週 US partners visit Taiwan Students Training Students: US Students teach Taiwan Students / Taiwan Students Teach US Students 第13週 Global Marketing Communications Decisions Case:Milan Expo Case: Danish Funiture culture. 第14週 Global Marketing Communications Decisions Case: Welcome to the world of Fashion 第15週 Global Marketing Communications Decisions Case:Milan Expo Case: Danish Funiture culture. 第16週 Final project presentation 第17週 Final project presentation 第18週 Self-study and review
第1週 コース紹介 第2週 グローバル・マーケティング入門とグリーン・リバー・カレッジとのプロジェクト Case : McDonald's Expands Globally while Adjusting Their Local Recipe 第3週 グローバル貿易環境 Case : Breaking Up Is Hard to Do: ブレグジットを考える英国人 4週目 社会・文化環境 Case: 綿花、衣料消費、文化: 小さな始まりからグローバルな文化システムへ 第5週 政治・法律・規制環境 ケース1. トラビス・カラニックとウーバー(続き) ケース2. プーチンのロシア対西側諸国 冷戦2.0 第6週 セグメンテーション、ターゲティング、ポジショニング ケース:中国高級品市場のセグメンテーション 第7週 セグメンテーション、ターゲティング、ポジショニング ケース:「泡立つ」紅茶市場 8週 自己学習 第9週 輸入、輸出、ソーシング 第10週:グローバル・マーケティングにおけるブランドと製品の決定 Case: グーグル 第11週 価格設定の決定 12週目 米国のパートナーが台湾の学生を訪問 学生をトレーニングする: 米国の学生が台湾の学生に教える/台湾の学生が米国の学生に教える 第13週 グローバル・マーケティング・コミュニケーションの意思決定 Case:ミラノ万博のケース: デンマークの家具文化 第14週 グローバル・マーケティング・コミュニケーション決定ケース ファッションの世界へようこそ 第15週 グローバル・マーケティング・コミュニケーション決定ケース:ミラノ万博のケース: デンマークの家具文化 第16週 ファイナル・プロジェクト・プレゼンテーション 第17週 期末プロジェクト・プレゼンテーション 第18週 自習と復習
国際ビジネス学科