科目情報
Marketing căn bản
Marketing căn bản
Marketing principle
マーケティング基礎
講義(英語)
1. COURSE OBJECTIVES The course is designed to provide students with basic knowledge in the organization and execution of marketing activities in businesses including describing and analyzing environmental factors that affect marketing activities of businesses, understanding behavior of consumers and business buyers, designing marketing research and using marketing research methods to make marketing mix decisions. The course helps students to apply marketing knowledge in doing business in domestic and international markets. 2. Course Content 1 Chapter 1: Introduction to Marketing 2 Chapter 2: Marketing environment 3 Chapter 3: Marketing research 4 Chapter 4: Consumer market and consumer behavior 5 Chapter 5: Business market and business behavior 6 Chapter 6: Market segmentation, targeting and positioning 7 Midterm Exam 8 Chapter 7: Product decisions 9 Chapter 7: Product decisions 10 Chapter 8: Price Policy 11 Chapter 8: Price Policy 12 Chapter 9: Place (Distribution) Policy 13 Chapter 9: Place (Distribution) Policy 14 Chapter 10: Promotion policy 15 Chapter 10: Promotion policy 3. Class Materials 1. Lê Đình Tường (chủ biên), 2000, Giáo trình Marketing lý thuyết, NXB Giáo dục, Hà Nội. 2. Kotler & Armstrong, Principles of Marketing, 17th edition, Pearson Publisher 3. Trần Minh Đạo, Giáo trình Marketing căn bản, Trường Đại học Kinh tế quốc dân 4. Course Assessment Participation: 10% Midterm: 30% Final Exam: 60% Total 100%
1. コースの目標 このコースは、企業のマーケティング活動の組織と実行に関する基本的な知識を学生に提供することを目的としています。企業のマーケティング活動に影響を与える環境要因を説明し分析し、消費者およびビジネス購買者の行動を理解し、マーケティングリサーチの設計とマーケティングリサーチの手法を使用してマーケティングミックスの決定を行うことが含まれます。このコースは、学生が国内および国際市場でビジネスを行う際にマーケティング知識を適用するのに役立ちます。 2. コース内容 1. 第1章:マーケティングの概要 2. 第2章:マーケティング環境 3. 第3章:マーケティングリサーチ 4. 第4章:消費者市場と消費者行動 5. 第5章:ビジネス市場とビジネス行動 6. 第6章:市場セグメンテーション、ターゲティング、およびポジショニング 7. 中間試験 8. 第7章:製品の決定 9. 第7章:製品の決定 10. 第8章:価格政策 11. 第8章:価格政策 12. 第9章:場所(流通)政策 13. 第9章:場所(流通)政策 14. 第10章:プロモーションポリシー 15. 第10章:プロモーションポリシー 3. 参考資料 1. Lê Đình Tường (chủ biên), 2000, Giáo trình Marketing lý thuyết, NXB Giáo dục, Hà Nội. 2. Kotler & Armstrong, Principles of Marketing, 17th edition, Pearson Publisher 3. Trần Minh Đạo, Giáo trình Marketing căn bản, Trường Đại học Kinh tế quốc dân 4. 成績評価 参加度:10% 中間試験:30% 期末試験:60% 合計 100%
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