科目情報
Managing people
Managing people
Managing people
人材管理
講義(英語)
Everyone in business, government and non-for-profit organisations works with other people, and organisational behaviour provides the knowledge and tools to interact with others effectively. No matter what career path you choose, you'll find that organisational behaviour concepts play an important part in performing your job and working more effectively within organisations. In this unit we will examine how individual differences impact upon what people think, feel, and do in the workplace, and how this understanding of people can help us build more fulfilling and successful workplaces. By taking an interdisciplinary and interprofessional perspective, drawing on the fields of management, HR, psychology, behavioural economics and sociology, we focus on getting the best out of people at work, including ourselves, by promoting the sustainable and ethical integration of the business needs and the individual's needs. Main lesson content for each week 1 Introduction/Orientation 2 What is human resource management? 3 Business strategy 4 Discussion about evaluation item 1 5 Relationship between business strategy and human resource management 6 Relationship between business strategy and human resource management 7 Corporate culture 8 Relationship between corporate culture and human resource management 9 Relationship between corporate culture, business strategy, and human resource management 10 The relationship between corporate culture, business strategy, and human resource management 11 Regarding welfare benefits (effects such as salary increases) 12 Preparation for interim group report writing 13 Relationship between welfare benefits, corporate culture, business strategy, and human resource management 14 Relationship between welfare benefits, corporate culture, business strategy, and human resource management 15 About the report-type final test Textbook: None (slides created by the teacher + various papers) Performance evaluation method: Interim report 30% Intermediate group report 35% Report type final test 35%
企業、政府、非営利団体の誰もが他の人々と協力し、組織行動は他の人々と効果的に交流するための知識とツールを提供します。どのようなキャリアパスを選択する場合でも、組織行動の概念が職務を遂行し、組織内でより効果的に働く上で重要な役割を果たしていることに気付くでしょう。この単元では、個人差が職場での人々の考え、感情、行動にどのように影響するか、そして人々に対するこの理解がより充実した成功する職場の構築にどのように役立つかを検討します。経営、人事、心理学、行動経済学、社会学の分野を活用した学際的かつ専門職間の視点を取り入れ、ビジネスニーズと個人ニーズの持続可能かつ倫理的な統合を促進することで、私たち自身を含む職場の人々から最大限の成果を引き出すことに焦点を当てます。 各週の主な授業内容 1 導入・オリエンテーション 2 人材管理とは 3 ビジネス戦略 4 評価項目 1 についての議論 5 ビジネス戦略と人材管理の関連性 6 ビジネス戦略と人材管理の関連性 7 企業文化 8 企業文化と人材管理の関連性 9 企業文化とビジネス戦略と人材管理の関連性 10 企業文化とビジネス戦略と人材管理の関連性 11 福利厚生(給与上昇などの効果)について 12 中間グループレポート作成の準備 13 福利厚生と企業文化とビジネス戦略と人材管理の関連性 14 福利厚生と企業文化とビジネス戦略と人材管理の関連性 15 レポート型期末テストについて 教科書:なし(先生が作成したスライド+様々な論文) 成績評価方法: 中間レポート 30% 中間グループレポート 35% レポート型期末テスト 35%
QUT本科生科目 ビジネス専攻科目