科目情報
Intercultural Communication and Negotiation Skills
Intercultural Communication and Negotiation Skills
Intercultural Communication and Negotiation Skills
異文化コミュニケーションと交渉スキル
講義(英語)
Understanding and managing the ways culture impacts communication within a culturally diverse workforce and negotiation in a multi-cultural environment is essential for business professionals operating in national and international contexts. By understanding cultural influences, managers can then modify their communication style to communicate and negotiate effectively with culturally diverse colleagues, competitors and clients. The aim of this unit is to provide students with key knowledge and a range of practical skills in interpersonal and corporate communication and negotiation across various business contexts with particular emphasis on the influence of culture on communication and negotiation. This unit is fundamental to management and builds on prior core learning in management, people and organisations to provide conceptual frameworks and interpersonal skills to enhance organisational and management capabilities at local, national and international business levels. Main lesson content for each week: 1 Introduction/Orientation 2 Hofstede theory 3 Analyzing the culture of other countries using cultural theory 4 Preparation for first term report 5 Preparation of interim group report, etc. 6 Other cultural theory learning such as Hall 7 Cultural analysis using cultural theory 8 Negotiation strategy learning 9 Negotiation Strategy Learning 10 Preparation for interim group report creation + negotiation strategy creation for negotiation simulation 11 Negotiation simulation 12 Holidays (About Culture and Negotiation – Lectures Published Online) 13 Lecture content review on culture, communication, and negotiation 14 Preparation for writing final report 15 Analyze your actions in a simulation based on the lecture content on culture, communication, and negotiation Textbook: None (slides created by the teacher + various papers) Performance evaluation method: Early report 40% Intermediate group report + simulation 30% Final report 30%
文化的に多様な労働力におけるコミュニケーションや多文化環境における交渉に文化がどのように影響するかを理解し、管理することは、国内外で活動するビジネス専門家にとって不可欠です。文化的影響を理解することで、管理者はコミュニケーション スタイルを修正し、文化的に多様な同僚、競合相手、顧客と効果的にコミュニケーションを取り、交渉することができます。このユニットの目的は、文化がコミュニケーションと交渉に与える影響に特に重点を置いて、さまざまなビジネス コンテキストでの対人関係および企業コミュニケーションと交渉に関する重要な知識と幅広い実践的スキルを学生に提供することです。このユニットは管理の基礎であり、管理、人、組織に関するこれまでの中核学習を基に、概念フレームワークと対人スキルを提供して、地域、国内、国際ビジネス レベルで組織と管理の能力を強化します。 各週の主な授業内容: 1 導入・オリエンテーション 2 ホフステード理論 3 文化理論を駆使して他国の文化分析 4 前期レポートのための準備 5 中間グループレポートの準備など 6 ホールなどの他の文化理論学習 7 文化理論を使いながら文化分析 8 交渉戦略学習 9 交渉戦略学習 10 中間グループレポート作成の準備+交渉シミレーションに向けた交渉戦略作成 11 交渉シミレーション 12 祝日(文化・交渉について – 講義をオンラインで公開) 13 文化、コミュニケーション、交渉の講義内容復習 14 期末レポート作成の準備 15 文化、コミュニケーション、交渉の講義内容をもとに自分のシミレーションで取った行動を分析 教科書:なし(先生が作成したスライド+様々な論文) 成績評価方法: 前期レポート 40% 中間グループレポート+シミレーション 30% 期末レポート 30%
QUT本科生科目 ビジネス専攻科目