科目情報
Internationalisation
Internationalisation
Internationalisation
国際化
講義(英語)
Internationalisation has become fundamental to the survival and growth of many businesses in Australia as well as in other economies in this era of globalisation. Globalisation has forged interdependency among organisations and individuals in different country markets. This unit examines the drivers of globalisation and international business. It explores the diversity of country markets at an introductory level, introducing key knowledge and skills for operating businesses effectively - responding to the opportunities, challenges and risks of conducting business across politically, economically and culturally diverse environments. In this unit you can gain an awareness of the unique knowledge and skills required of management to operate business internationally across diverse contexts, which will inform future studies in this field. Main lesson content for each week 1 Introduction 2 What is globalization 3 Benefits of globalization 4 The dangers of globalization 5 Preparation for interim report 6 International market research methods 7 Practical research and analysis of international markets 8 International market research methods 9 Practical research and analysis of international markets 10 Points to be aware of when intervening in international markets 11 Points to be aware of when exporting/importing 12 Practice points to be careful when exporting/importing 13 Preparation for term-end report 14 Export/import strategies that take into account international market research and points to be aware of 15 Marketing + review of lecture content Textbook: None (slides created by the teacher + various papers) Grading method: Interim report 40% / Final report 60%
グローバル化の時代において、オーストラリアだけでなく他の経済圏でも、国際化は多くの企業の存続と成長に欠かせないものとなっています。グローバル化は、異なる国の市場における組織や個人間の相互依存関係を生み出しました。このユニットでは、グローバル化と国際ビジネスの推進要因を検討します。入門レベルで国の市場の多様性を探り、ビジネスを効果的に運営するための重要な知識とスキルを紹介します。政治的、経済的、文化的に多様な環境でビジネスを行う機会、課題、リスクに対応します。このユニットでは、多様な状況で国際的にビジネスを運営するために管理に求められる独自の知識とスキルを認識でき、この分野の将来の研究に役立ちます。 各週の主な授業内容 1 導入 2 グローバリゼーションとは 3 グローバリゼーションの恩恵 4 グローバリゼーションの危険性 5 中間レポートに向けた準備 6 国際市場の調査方法 7 国際市場の調査・分析の実践 8 国際市場の調査方法 9 国際市場の調査・分析の実践 10 国際市場に介入する際の気をつけるべき点 11 輸出・輸入をする際に気をつけるべき点 12 輸出・輸入をする際に気をつけるべき点の実践 13 期末レポートに向けた準備 14 国際市場調査と気をつけるべき点を考慮した輸出・輸入戦略 15 マーケティング+講義内容の振り返り 教科書:なし(先生が作成したスライド+様々な論文) 成績評価方法:中間レポート 40% / 期末レポート60%
QUT本科生科目 ビジネス専攻科目