科目情報
中文朗讀訓練
中文朗讀訓練
CHINESE PRONUNCIATION AND RECITATION
朗読練習
語学(地域言語)
教學目標 一、擴增漢語詞彙量。 二、能夠正確辨析近義詞詞義與用法。 三、訓練學生由成句提升至成段寫作。 教學目標內涵 一、擴增漢語詞彙量。 二、能夠正確辨析近義詞詞義與用法。 三、訓練學生由成句提升至成段寫作。 課程概述 本課程針對已具中文基礎的外籍學生,提供深入理解中華文化的藍圖。選文儘可能普及各類議題,旨在呈現文化的多元性;並輔以問題討論,鼓勵學生深究文章內容,使其中文的思辯與讀寫能力臻於信、達、雅。未來並將視同學課堂學習進度,適當調整教材深度。This course is suitable for the learners who can speak and write basic Chinese, students will be benefited from the outlook of Chinese culture. The course displays the topics with culture varieties, students will be promoted to understand the context as well as to write the Chinese. Students are able to pursue in-depth study of specific subjects of their choosing . 課程能力 語言能力與溝通表達Language skills and communication 授課內容 這節課的目的是訓練中國文化大學外籍生的華語口語。 前測完畢以後,本課將利用多種多樣的教材來增强外籍學生的華語口語發音。 聲調,音節和呼吸等問題將會通過哼聲,拍手和動作練習解決。 這些活動的目的是訓練學生的身體,使他們可以通過自己的身體而發出華語爲母語者能聽懂的華語。 因爲班上的外籍學生可能很多元化,所以本課會使用對話,詩, 短文和繞口令作爲教材。 This course is aimed at training the pronunciation of Mandarin Chinese of foreign students at the Chinese Culture University. After the initial assessment of student level in Chinese, this pronunciation course will utilize a variety of materials to enhance foreign students' Mandarin Chinese pronunciation. Tonal, syllabic and breathing problems will be addressed through action related activities such as humming, clapping and gesturing. The aim of these activities is to train foreign students' bodies to produce intelligible Chinese which can be understood by native speakers of Chinese in Taiwan. To cater for the diversity of the class, materials such as conversations, poems, short passages and tongue twisters will be used. 授課方式 互動方式教學,都會用到老師與學生,學生與學生活動。 口語參與性較高。 評量方式 課堂參與 20% 期中測驗評量 30% 期末測驗評量 30% 上課用書 辦公室漢語, 張箴著, 2019 教師提供教材。
教育目標 中国語の語彙を増やす。 定義に近い単語の意味と用法を正しく分析できるようにする。 文から段落へ書く訓練をする。 指導目標 中国語の語彙を増やす。 近義語の意味と用法を正しく分析できる。 文から段落への作文力を高める。 コース概要 このプログラムは、中国語と中国文化の基礎知識をすでに持っている留学生のための青図を提供します。 テキストはできるだけ普遍的なものを選び、文化の多様性を示すことを目的としています。また、ディスカッション問題によって、受講生がテキストの内容を深く探求することを促し、中国語の思考力と作文力を、自信、表現力、優雅さのある高いレベルまで高めることができます。 このコースは、基本的な中国語の会話と作文ができる学習者に適しています。このコースは基本的な中国語の会話と作文ができる学習者に適しており、学習者は中国文化の見通しから恩恵を受けることができます。 このコースでは、文化の多様性を持つトピックを表示し、学生は中国語を書くだけでなく、文脈を理解するために促進されます。学生は自分の選択した特定のテーマについて深く学ぶことができます。 プログラム能力 言語能力とコミュニケーション 授業内容 この授業の目的は中国文化大学外国人学生の中国語口語を練習することです。プレテストの後、多種多様な教材を利用して外国人学生の中国語口語発音をトレーニングします。ハミングや手拍子、動きの練習を通して声調、音節と呼吸の問題を解決します。これらの活動の目的は、中国語を母語とする人たちが理解できる中国語を、身体を通して覚えることです。クラスは多種多様であるため、対話、詩、短文、タングツイスターなどを使用します。 授業方法 教師-生徒、生徒-生徒の相互作用を含む双方向的な教授法。 口頭言語への参加率が高い。 成績の評価方法 授業への参加 20% 中間テスト 30% 期末テスト 30% 授業で使用する教科書 辦公室漢語, 張箴著, 2019 教科書は教師が用意する。
外国人学生、交換留学生用科目