科目情報
Towards Socially Sustainable Language Education
Towards Socially Sustainable Language Education
Towards Socially Sustainable Language Education
社会的に持続可能な言語教育に向けて
講義(英語)
1. LEARNING OUTCOMES At the end of the course students will be able to: • listen to and appreciate different varieties of English • recognize the way in which English has developed over time and across different geographical and digital spaces • be sensitive to the role of English as an international language in different contexts • understand the aim of learning to communicate through and with languages • recognize the connection between social sustainability and educational practice CONTENT CONTENTS: • different varieties of English • research on and experiences of the role and influence of English in different countries, cultures and digital environments • different ways in which English as an international language has been theorized, politicized and experienced • language assessment and social sustainability COMPETENCE: • scientific thinking recognizing the way in which ways of being and thinking develop within particular spaces across time, • pedagogical competence with regard to the intertwining of language and culture • interactional and diversity-related with greater sensitivity to the sociopolitical implications of language use • ethical considering the wider implications of teaching and studying a language for individuals and societies. 2. no information given 3.no information given 4. submit a podcast
1.学習成果 コース終了時に学生は以下のことができるようになる ・さまざまな英語を聞いて理解する ・英語が時間の経過とともに、またさまざまな地理的、デジタル空間でどのように発展してきたかを認識する ・さまざまな状況における国際言語としての英語の役割に敏感になる ・言語を通して、言語を使ってコミュニケーションをすることを学ぶ目的を理解する ・社会の持続可能性と教育実践のつながりを認識する コンテンツ ・さまざまなバリエーションの英語 ・さまざまな国、文化、デジタル環境における英語の役割と影響に関する研究と経験 ・国際言語としての英語が理論化され、政治化され、経験されてきたさまざまな方法 ・言語評価と社会的持続可能性 ・科学的思考は、特定の空間内で時間を超えて存在や思考のあり方がどのように発展するのかを認識するものである ・言語と文化の絡み合いに関する教育能力 ・相互作用と多様性に関連した、より敏感な言語使用の社会政治的影響 ・言語を教えたり学んだりすることが個人や社会に及ぼす幅広い影響を考慮すると論理的である 2.情報なし 3.情報なし 4. ポッドキャストを作る
教育学部