科目情報
The Language of Advertising
The Language of Advertising
The Language of Advertising
広告の言葉
講義(英語)
LEARNING OUTCOMES After completing the course, the students will be able to interpret advertising discourse from a multimodal and social semiotic perspective, understand and explain how semiotic resources are used for persuasion, critically reflect on the process of multimodal meaning-making in advertising, work collaboratively to design promotional materials for a target group. CONTENT The course provides an introduction into advertising discourse. By analyzing the process of multimodal meaning-making across different promotional genres, the students will become aware of how the interplay of the different modalities can be used for marketing purposes. Building on the framework of social-semiotic multimodal discourse analysis, the course will introduce tools both for the creation and for the critical analysis of advertising discourse. In addition to analysing advertisements, the students will be working as members of an imaginary advertising agency and create promotional materials together.
学習成果 コース修了後、受講生は以下のことができるようになる。 広告談話をマルチモーダルかつ社会的記号論の観点から解釈する、 説得のために記号論的リソースがどのように使用されているかを理解し、説明することができる、 広告におけるマルチモーダルな意味形成のプロセスを批判的に考察することができる、 ターゲット・グループ向けの販促資料を共同でデザインすることができる。 内容 このコースでは、広告言説の入門を提供する。 さまざまなプロモーション・ジャンルにおけるマルチモーダルな意味づけのプロセスを分析することで、異なるモダリティの相互作用がマーケティングの目的にどのように利用できるかを認識する。 社会記号論的マルチモーダル言説分析の枠組みを基礎に、広告言説の創造と批判的分析のためのツールを紹介する。 広告を分析するだけでなく、受講生は架空の広告代理店のメンバーとして、一緒に宣伝資料を作成する。
一般科目