科目情報
EAP2000 Reading and Writing
EAP2000 Reading and Writing
EAP2000 Reading and Writing
リーディング・ライティング
語学(英語)
Course Description The main objective of this course is to develop academic reading and writing skills. You will read academic and other authentic texts (fiction and non-fiction) on a variety of topics of up to 4-6 pages. With these texts you will practice reading skills, critical reading strategies, and research. You will strengthen your academic writing skills by writing reports, summaries, comparison essays, and problem-solution essays (4 or more paragraphs, up to 1000 words). Development of grammar and vocabulary skills is also a primary focus of this course. The student learning outcomes of this course are: Reading for Meaning: Identify and evaluate main ideas, key words, facts, opinions, and most important details in texts of moderate complexity. Interpret charts, graphs, and timelines; take notes and discuss; and make predictions and inferences. Developing Reading Fluency: Apply a range of reading strategies to increase reading fluency and comprehension of extended texts in order to respond to texts. Writing for Meaning: Construct coherent text on familiar concrete topics, with clear main ideas, supporting details, and research, with a developing sense of audience. Writing with Organization: Organize ideas in a complete essay structure; write with cohesion. Research Skills: Apply a developing understanding of research skills (using the APA style for citations and essay format), plagiarism and avoidance of plagiarism. Use the internet and library to research credible sources, and practice basic APA citation skills. Accuracy of Language: Write with moderately accurate language; demonstrates mostly satisfactory control over simple, compound, and complex structures, spelling, and mechanics. Vocabulary: Demonstrate comprehension of and use an expanded range of concrete, abstract, conceptual, academic, and idiomatic language in reading and writing Academic Skills: Consistently demonstrate skills in critical thinking, collaboration and self-direction required for academic success at an intermediate level of proficiency. Use peer- and teacher-feedback to evaluate your work. Required Resources Required Textbook and Practice: Q-Skills 4 Reading and Writing (3e); iQ Online Practice (3e) Assessment Schedule Class Homework, Participation, Classwork and Attendance (10%) Unit Skills Assessments (30%) Reading Tests and Assignments (10%) Minor/In-Class Writing Assignments (15%) Major Writing Assignments (20%) Final Exam (15%)
コース内容 このコースの主な目的は、アカデミックなリーディングとライティングのスキルを身につけることです。4~6ページまでの様々なトピックに関する教材やその他の本格的な教材(フィクション、ノンフィクション)を読みます。これらの教材を用いて、読解スキル、批判的読解術、研究を練習します。レポート、要約、比較エッセイ、問題解決エッセイ(4段落以上、1000語以内)を書くことにより、アカデミック・ライティングのスキルを強化します。文法と語彙力の向上もこのコースの主要な焦点です。 このコースの学習成果は以下の通り: 意味のための読解: 中程度の複雑さを持つテキストにおいて、主要な考え方、キーワード、事実、意見、最も重要な詳細を特定し、評価することができる。チャート、グラフ、タイムラインを解釈し、メモを取り、議論し、予測や推論を行う。 流暢な読解力を養う: 様々な読解ストラテジーを応用し、文章に反応するために、長文の読解力と流暢さを高める。 意味のある文章を書く: 身近な具体的なトピックについて、明確な主旨、裏付けとなる詳細、調査などを盛り込み、読者層を意識しながら首尾一貫した文章を書くことができる。 整理して書く: 考えを完全なエッセイ構成にまとめ、まとまりのある文章を書くことができる。 リサーチスキル: リサーチ・スキル(引用とエッセイの書式にAPAスタイルを使用)、剽窃と剽窃の回避について理解を深める。インターネットや図書館を利用して信頼できる情報源を調べ、基本的なAPA引用のスキルを練習する。 言葉の正確さ 単純構造、複合構造、複雑構造、スペル、力学をほぼ満足のいく形でコントロールできる。 語彙 読み書きの際に、具体的、抽象的、概念的、学術的、慣用的な表現を幅広く理解し、使用することができる。 アカデミック・スキル 学業での成功に必要な批判的思考力、協調性、自己管理能力を中級レベルの習熟度で常に実証する。仲間や教師からのフィードバックを活用して自分の作品を評価する。 使用する教材: Q-Skills 4 Reading and Writing (3e); iQ Online Practice (3e) 評価方法 クラスの宿題、参加、授業への出席 (10%) ユニットスキルアセスメント (30%) リーディングテストと課題 (10%) 小作文/クラス内作文課題 (15%) 主なライティング課題 (20%) 期末試験 (15%)
留学生用科目