科目情報
Contemporary Canada
Contemporary Canada
Contemporary Canada
現代のカナダ
講義(英語)
The course explores Canada’s geography, its history, and its peoples. Students will learn about the people who lived on this beautiful land, and hear diverse perspectives on some of the accomplishments of this country and the challenges it faces. Students will learn about, reflect upon, and analyze Canadian issues, their roots, their meaning today, and their influence on our future. Week 1: Introduction and Canadian Identity - Topics: Canada overview, Canadian symbols, and identity - Learning Outcomes: Discuss Canadian identity, recognize symbols and characteristics Week 2: Geophysical Characteristics and the Canadian People - Topics: Geography, regions, provinces, territories, and population - Learning Outcomes: Label Canada's map, describe regional identities and cultures Week 3: Brief History of Forming Canada - Topics: History of Canada’s formation, British North America Act (1867) - Learning Outcomes: Discuss Canada’s history, BNA Act, and early immigration - Assessments: Quiz 1 (3%) Week 4: Canadian Government and Politics - Topics: Canada’s parliamentary system, government levels, political parties - Learning Outcomes: Outline government structure, explain electoral system - Assessments: Quiz 2 (3%), Assignment 1 (15%) Week 5: Constitution and Charter of Rights and Freedoms - Topics: Constitution Act, 1982, Charter of Rights, judicial system - Learning Outcomes: Discuss the Constitution and its impact on Canada - Assessments: Discussion 1 (5%) Week 6: Canadian Economy and Unions - Topics: Economy, unions, and collective bargaining - Learning Outcomes: Identify key industries and the impact of unions - Assessments: Quiz 3 (3%) Week 7: Test 1 (20%) - Topics: Weeks 1-6 content - Assessments: Test (Multiple Choice, True/False, Short/Long Answer) Week 8: Indigenous Peoples of Canada - Topics: First Nations, Metis, Inuit, culture, and treaties - Learning Outcomes: Explore Indigenous culture and land claim issues - Assessments: None Week 9: The Indian Act and Reconciliation - Topics: The Indian Act, reconciliation process - Learning Outcomes: Discuss the Indian Act and social changes for Indigenous peoples - Assessments: Quiz 4 (3%) Week 10: Modern Quebec - Topics: French-English relations, Quebec nationalism - Learning Outcomes: Explore Quebec’s political history and contemporary issues - Assessments: Discussion 2 (5%) Week 11: Immigration and Multiculturalism - Topics: Immigration, multiculturalism policies - Learning Outcomes: Discuss immigration patterns and multiculturalism impact - Assessments: Quiz 5 (3%), Assignment 2 (15%) Week 12: Social, Cultural, and Environmental Issues - Topics: Human rights, women's rights, climate change - Learning Outcomes: Discuss human rights and Canada’s environmental policies - Assessments: None Week 13: Social, Cultural, and Environmental Issues (continued) - Topics: Education, healthcare, social programs - Learning Outcomes: Discuss education and healthcare policies - Assessments: Discussion 3 (5%) Week 14: Test 2 (20%) - Topics: Weeks 8-13 content - Assessments: Test (Multiple Choice, True/False, Short/Long Answer) Assessment - **Unit Quizzes x 5** - Weight: 15% - Due Date in Weeks: Weeks 3, 4, 6, 9, 11 - **Assignments x 2** - Weight: 30% - Due Date in Weeks: Weeks 4, 11 - **Discussion Boards x 3** - Weight: 15% - Due Date in Weeks: Weeks 5, 10, 12 - **Test I** - Weight: 20% - Due Date in Weeks: Week 7 - **Test II** - Weight: 20% - Due Date in Weeks: Week 14 **Total**: 100% No textbooks
このコースでは、カナダの地理、歴史、そして人々について学びます。学生は、この美しい土地に住んでいた人々や、カナダの功績や直面している課題についてのさまざまな視点を聞くことができます。学生は、カナダの問題について学び、その背景、今日の意味、そして将来への影響について考え、分析します。 **第1週: イントロダクションとカナダのアイデンティティ** - **トピック**: カナダの概要、カナダのシンボル、アイデンティティ - **学習目標**: カナダのアイデンティティを議論し、シンボルや特徴を認識する - **評価**: なし **第2週: カナダの地理的特徴と人々** - **トピック**: 地理、地域、州と準州、人口 - **学習目標**: カナダの地図にラベルを付け、地域ごとの文化やアイデンティティを説明する - **評価**: なし **第3週: カナダ形成の簡単な歴史** - **トピック**: カナダの形成の歴史、1867年の北アメリカ法 - **学習目標**: カナダの歴史、BNA法、初期の移民について議論する - **評価**: クイズ1(3%) **第4週: カナダの政府と政治** - **トピック**: カナダの議会制度、政府のレベル、政党 - **学習目標**: 政府の構造を説明し、選挙制度を理解する - **評価**: クイズ2(3%)、課題1(15%) **第5週: 憲法と権利・自由憲章** - **トピック**: 1982年の憲法法、権利・自由憲章、司法制度 - **学習目標**: 憲法の過程とそのカナダへの影響を説明する - **評価**: ディスカッション1(5%) **第6週: カナダの経済と労働組合** - **トピック**: 経済、労働組合、団体交渉 - **学習目標**: 主要な産業を識別し、グローバル化とその貿易政策への影響を説明する - **評価**: クイズ3(3%) **第7週: テスト1(20%)** - **トピック**: 第1週から第6週までの内容 - **評価**: テスト(選択式、正誤問題、短答式、長答式) **第8週: カナダの先住民、文化、伝統、条約** - **トピック**: ファースト・ネイションズ、メティス、イヌイット、文化、条約 - **学習目標**: 先住民の文化や土地請求問題を探る - **評価**: なし **第9週: インディアン法、寄宿学校、和解** - **トピック**: 1876年のインディアン法、和解の道 - **学習目標**: インディアン法を通して、植民地時代とカナダ政府の影響を議論する - **評価**: クイズ4(3%) **第10週: 現代のケベック** - **トピック**: カナダにおけるフランス語と英語の関係、ケベックのナショナリズム - **学習目標**: ケベックの政治的歴史と現代の問題について探る - **評価**: ディスカッション2(5%) **第11週: 移民と多文化主義** - **トピック**: 移民、定住パターン、多文化主義 - **学習目標**: カナダの移民政策の変遷や移民体験について議論する - **評価**: クイズ5(3%)、課題2(15%) **第12週: 現代カナダの社会的、文化的、環境的問題** - **トピック**: 人権の進展、女性の権利、環境と気候変動 - **学習目標**: カナダの人権進展と環境政策について議論する - **評価**: なし **第13週: 現代カナダの社会的、文化的、環境的問題(続き)** - **トピック**: 教育、医療、社会福祉プログラム - **学習目標**: 政府の教育政策と医療・社会福祉プログラムの影響について議論する - **評価**: ディスカッション3(5%) **第14週: テスト2(20%)** - **トピック**: 第8週から第13週までの内容 - **評価**: テスト(選択式、正誤問題、短答式、長答式) 評価項目 - **ユニットクイズ (5回)** - 重み: 15% - 提出期限: 第3, 4, 6, 9, 11週 - **課題 (2回)** - 重み: 30% - 提出期限: 第4, 11週 - **ディスカッションボード (3回)** - 重み: 15% - 提出期限: 第5, 10, 12週 - **テスト I** - 重み: 20% - 提出期限: 第7週 - **テスト II** - 重み: 20% - 提出期限: 第14週 **合計**: 100% 教科書:なし
ホスピタリティ