科目情報
Introduction to Corporate Communication
Introduction to Corporate Communication
Introduction to Corporate Communication
企業コミュニケーション入門
講義(英語)
Learning outcomes After completing this course, the student will be able to: - explain the important role of corporate communication in today’s digitalized society - classify the different functions of corporate communication - identify the basic principles and concepts of corporate communication management Content This study module introduces the key concepts of corporate communication in contemporary organizations. The course provides an overview of: - Corporate identity, branding and reputation - Communication strategy and management - Specific fields of corporate communication; employee communication, change communication, media relations, social media, crisis communication and corporate social responsibility - Research and measurement Additional information JSBE: Lectures in English. Student can choose to take the exam either in English (by enrolling to course YTTP2150) or in Finnish (by enrolling to course YTTP1150).
学習成果 このコースを修了すると、学生は次のことができるようになります。 - 今日のデジタル化された社会における企業コミュニケーションの重要な役割を説明する - 企業コミュニケーションのさまざまな機能を分類する - 企業コミュニケーション管理の基本原則と概念を特定する 内容 この学習モジュールでは、現代の組織における企業コミュニケーションの重要な概念を紹介します。このコースでは、次の概要を説明します。 - 企業のアイデンティティ、ブランディング、評判 - コミュニケーション戦略と管理 - 企業コミュニケーションの特定の分野、従業員コミュニケーション、変革コミュニケーション、メディア関係、ソーシャルメディア、危機コミュニケーション、企業の社会的責任 - 調査と測定 追加情報 JSBE: 講義は英語で行われます。学生は、英語 (コース YTTP2150 に登録) またはフィンランド語 (コース YTTP1150 に登録) のいずれかで試験を受けることを選択できます。
Jyväskylä University School of Business and Economics