科目情報
Introduction to Corporate Communication
Introduction to Corporate Communication
Introduction to Corporate Communication
企業コミュニケーション入門
講義(英語)
Learning outcomes After completing this course, the student will be able to: - explain the important role of corporate communication in today’s digitalized society - classify the different functions of corporate communication - identify the basic principles and concepts of corporate communication management Content This study module introduces the key concepts of corporate communication in contemporary organizations. The course provides an overview of: - Corporate identity, branding and reputation - Communication strategy and management - Specific fields of corporate communication; employee communication, change communication, media relations, social media, crisis communication and corporate social responsibility - Research and measurement Additional information JSBE: Lectures in English. Student can choose to take the exam either in English (by enrolling to course YTTP2150) or in Finnish (by enrolling to course YTTP1150). Course description: This study module introduces key concepts of corporate communication in contemporary organisations (i.e., in corporations, NGOs, trade associations and not-for-profits). Whether you want to become a communication professional or simply understand how organisations communicate in strategic ways, this course will contribute to your future career. Language: This is the English-language course taught in conjunction with the Finnish-language course YTTP1150 Viestinnän johtamisen perusteet. Both courses are combined and all lectures will be held in English. If you are enrolled in YTTP2150, you will take the exam in English and if you are enrolled in YTTP1150 you will take the exam in Finnish. For more information about the course and exam language, read the Student Guide available here in Moodle. Teaching method: Live lectures (contact teaching) at JSBE - The aim of contact teaching is to especially support students to connect with their studies and create social networks. Recordings of lectures will be uploaded to Moodle after each lecture (e.g. for those who cannot attend) Presentations for each lecture (in PowerPoint, PDF or Prezi) will be available in Moodle to complement each lecture Textbook readings are allocated for each session Final exam (including two renewal exams) in the EXAM system
学習成果 このコースを修了すると、学生は次のことができるようになります。 - 今日のデジタル化された社会における企業コミュニケーションの重要な役割を説明する - 企業コミュニケーションのさまざまな機能を分類する - 企業コミュニケーション管理の基本原則と概念を特定する 内容 この学習モジュールでは、現代の組織における企業コミュニケーションの重要な概念を紹介します。このコースでは、次の概要を説明します。 - 企業のアイデンティティ、ブランディング、評判 - コミュニケーション戦略と管理 - 企業コミュニケーションの特定の分野、従業員コミュニケーション、変革コミュニケーション、メディア関係、ソーシャルメディア、危機コミュニケーション、企業の社会的責任 - 調査と測定 追加情報 JSBE: 講義は英語で行われます。学生は、英語 (コース YTTP2150 に登録) またはフィンランド語 (コース YTTP1150 に登録) のいずれかで試験を受けることを選択できます。 コース概要:この学習モジュールでは、現代組織(企業、NGO、業界団体、非営利団体など)におけるコーポレートコミュニケーションの主要概念を紹介します。コミュニケーションのプロフェッショナルを目指す方にも、組織が戦略的にコミュニケーションをとる方法を理解したい方にも、このコースは将来のキャリアに役立つでしょう。 言語:この英語コースは、フィンランド語コースYTTP1150「Viestinnän johtamisen perusteet」と連携して開講されます。両コースは統合されており、すべての講義は英語で行われます。YTTP2150を受講されている方は英語で、YTTP1150を受講されている方はフィンランド語で試験を受けます。コースと試験の言語に関する詳細は、Moodleで入手可能な学生ガイドをご覧ください。 教授法: JSBEにおける対面講義(対面教授法) - 対面教授法の目的は、学生が学習と繋がり、ソーシャルネットワークを構築できるよう支援することです。講義の録画は各講義終了後にMoodleにアップロードされます(例:出席できない方用)。 各講義のプレゼンテーション(PowerPoint、PDF、またはPrezi形式)は、講義を補足するためにMoodleで公開されます。 教科書の課題は各セッションに割り当てられます。 EXAMシステムによる期末試験(2回の更新試験を含む)
Jyväskylä University School of Business and Economics