科目情報
Communication, Behavior Insight and Social Marketing
Communication, Behavior Insight and Social Marketing
Communication, Behavior Insight and Social Marketing
コミュニケーション、行動洞察、ソーシャルマーケティング
講義(英語)
Learning outcomes After completion of the course the student is able to: - Understand principles of social marketing to address societal issues. - Understand how communication can play essential role to create effective solutions. - Apply behavior insight to analyse different social issues and create effective communication. - Evaluate and further develop different types of interventions based on social marketing principles. As meta skills, the student will learn: - analytic, systematic thinking skills - creative problem solving - interdisciplinary and ability to work in multi professional groups - ethical & sustainable thinking Content Social Marketing is an approach where commercial principles are used to change or maintain people’s behaviour for the benefit of individuals and society as a whole. It leverages behavioural insights to promote behavioural change and is de facto part of the approaches that applies behavioural sciences to address different societal issues such as health concerns, environmental challenges, or anything that requires behavior change. This course will offer opportunities to understand what social marketing is and how it can be applied to transform our society for better. The special focus is on communication and how communication can be be harnessed to create solutions that create value for all. The study module introduces the students to several UN Sustainable Development Goals, such as Goals 3 Good health and wellbeing, 10 Reduced inequalities, 12 Sustainable consumption and production, 13 Climate action and 16 Peace, justice and strong institutions.
学習成果 コース修了後、学生は次のことができるようになります。 - 社会問題に対処するためのソーシャル マーケティングの原則を理解する。 - 効果的なソリューションを作成するためにコミュニケーションが重要な役割を果たす方法を理解する。 - 行動の洞察を適用してさまざまな社会問題を分析し、効果的なコミュニケーションを作成する。 - ソーシャル マーケティングの原則に基づいて、さまざまな種類の介入を評価し、さらに開発する。 メタ スキルとして、学生は次のことを学びます。 - 分析的、体系的な思考スキル - 創造的な問題解決 - 学際的であり、複数の専門家グループで働く能力 - 倫理的で持続可能な思考 内容 ソーシャル マーケティングは、商業原則を使用して人々の行動を変更または維持し、個人と社会全体の利益を図るアプローチです。行動の洞察を活用して行動の変化を促進し、事実上、健康問題、環境問題、または行動の変化を必要とするあらゆるものなど、さまざまな社会問題に対処するために行動科学を適用するアプローチの一部です。 このコースでは、ソーシャル マーケティングとは何か、そしてそれをどのように応用して社会をより良い方向に変革できるかを理解する機会を提供します。特に、コミュニケーションと、コミュニケーションを活用してすべての人に価値をもたらすソリューションを生み出す方法に焦点を当てています。 この学習モジュールでは、目標 3 健康と福祉、目標 10 不平等の削減、目標 12 持続可能な消費と生産、目標 13 気候変動対策、目標 16 平和、正義、強力な制度など、いくつかの国連持続可能な開発目標を学生に紹介します。
Jyväskylä University School of Business and Economics