科目情報
Marketing Management
Marketing Management
Marketing Management
マーケティング管理
講義(英語)
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa: eritellä ja arvioida erilaisia markkinoinnin strategiseen johtamiseen liittyviä tilanteita, malleja ja toimintatapoja analysoida yrityksen sisäistä ja ulkoista tietoa sekä yhdistää sitä markkinoinnin strategioiden muodostamisen hyödyntää markkinoinnin analyysityökaluja erilaisissa päätöstilanteissa suunnitella ja toteuttaa markkinoinnin päätöksiä sekä arvioida strategioiden ja toimenpiteiden seurauksia tuottaa markkinointisuunnitelman Content Markkinoinnin strategiset avainprosessit: kuluttajien, asiakkaiden ja toimintaympäristön ymmärtäminen, houkuttelevien tarjoomien kehittäminen, hinnoittelu, myynti- ja jakelukanavat, markkinointiviestintä ja myynti, sekä markkinoinnin tuloksellisuuden mittaus ja analytiikka Markkinoinnin toimenpiteiden johtaminen ja päätöksenteko, sekä tuloksellisuuden, vaikuttavuuden ja vastuullisuuden arviointi Markkinoinnin tehtäväalueet ja niiden integrointi markkinointisuunnitelmaan Markkinoinnin strategisen analyysin välineet  MODES OF STUDYING Participating on the lectures (incl. studying independently the appointed chapters from the text book and other materials appointed by the lecturers) Completing group exercises (marketing simulation game, written assignment, and oral presentation in the final seminar) Final examination EVALUATION Final examination 60 % Written assignments 40 % Succeeding and actively participating on the marketing simulation game may positively affect your evaluation (marketing simulation game will not affect negatively to your evaluation) To complete the course a student must complete final examination, written assignments, final seminar, and marketing game
コースを修了すると、学生は次のことができるようになります。 戦略的マーケティング管理に関連するさまざまな状況、モデル、アプローチを識別し評価する 会社の内部情報と外部情報を分析し、それを組み合わせてマーケティング戦略を立てる さまざまな意思決定の場面でマーケティング分析ツールを活用する マーケティングの意思決定を計画し、実行し、戦略と対策の結果を評価する マーケティングプランを作成する コンテンツ 主要な戦略的マーケティングプロセス:消費者、顧客、事業環境の理解、魅力的なオファーの開発、価格設定、販売および流通チャネル、マーケティングコミュニケーションと販売、マーケティングパフォーマンスの測定と分析 マーケティング活動の管理と意思決定、パフォーマンス、有効性、責任の評価 マーケティング機能領域とマーケティング計画への統合 戦略的マーケティング分析ツール 学習方法 講義への参加(教科書の指定された章および講師が指定したその他の資料の自主学習を含む) グループ演習の実施(マーケティングシミュレーションゲーム、筆記課題、最終セミナーでの口頭発表) 最終試験 評価 期末試験 60% 筆記課題 40% マーケティングシミュレーションゲームで成功し、積極的に参加することで、評価にプラスの影響を与える可能性があります(マーケティングシミュレーションゲームは評価にマイナスの影響を与えることはありません)。 コースを修了するには、期末試験、筆記課題、期末セミナー、マーケティングゲームを完了する必要があります。
Jyväskylä University School of Business and Economics 100 %