科目情報
Advertising Works
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広告作品
講義(英語)
This unit serves as the introduction and prerequisite to later units in the advertising course and as a useful elective for students taking other courses. The unit provides you with a thorough fundamental knowledge of advertising principles and a practical understanding of the techniques and practices used by today's advertising agencies and clients, including strategy development, media planning, creative development, integration of other communications and analysing an advertising campaign. 1 Introduction to Advertising No Tutorials 2 Understanding the Target Audience What Makes for Effective Advertising? 3 Consumer Insight and Message Strategy Assessment 1 Overview and Target Audience Analysis 4 Creative Strategy Defining Consumer Insight and Message Strategy 5 Digital Media Strategy Analysing Creative Strategy 6 Traditional Media Strategy Exploring Digital Media Strategy Assessment 1 Due 7 Regulation and Ethics Exploring Traditional Media Strategy 8 Planning Campaigns Assessment 2 Overview 9 Advertising Testing and Evaluation Advertising Ethics Mid-Semester Break 10 Copy Testing Advertising Testing & preparing for Copy Testing 11 Consumer Responses to Advertising Leveraging Consumer Responses 12 Integrated Marketing Communications Assessment 2 Frequently Asked Questions 13 Review of Key Concepts Assessment 2 Due
このユニットは、広告コースの後のユニットへの導入と前提条件となるだけでなく、他のコースを受講する学生にとっても有益な選択科目です。このユニットでは、広告の原則に関する徹底的な基礎知識と、戦略策定、メディアプランニング、クリエイティブ開発、他のコミュニケーションとの統合、広告キャンペーンの分析など、今日の広告代理店やクライアントが用いる手法と実践に関する実践的な理解を習得できます。 1 広告入門 チュートリアルなし 2 ターゲットオーディエンスの理解 効果的な広告とは? 3 消費者インサイトとメッセージ戦略 評価1 概要とターゲットオーディエンス分析 4 クリエイティブ戦略 消費者インサイトとメッセージ戦略の定義 5 デジタルメディア戦略 クリエイティブ戦略の分析 6 従来型メディア戦略 デジタルメディア戦略の探求 評価1 提出期限 7 規制と倫理 従来型メディア戦略の探求 8 キャンペーン計画 評価2 概要 9 広告テストと評価 広告倫理 中間休暇 10 コピーテスト 広告テストとコピーテストの準備 11 広告に対する消費者の反応 消費者の反応の活用 12 統合マーケティングコミュニケーション 評価2 よくある質問 13 主要概念の復習 評価2 提出期限
QUT本科生科目 ビジネス専攻科目