科目情報
Understanding how Consumers Think, Feel, and (Mis)Behave
Understanding how Consumers Think, Feel, and (Mis)Behave
Understanding how Consumers Think, Feel, and (Mis)Behave
消費者の考え方、感じ方、行動の仕方を理解する
講義(英語)
A fundamental component of effective and successful marketing activity is an understanding of consumers, their needs and behaviours. Studying the behaviour of consumers in a wide range of situations and circumstances provides marketers with clear guidelines for the development of marketing strategy. This unit provides the foundation theories for the marketing major. W1 Lecture: Introduction to CB (Ch1 and Ch2), Decision Making Part 1 (Ch9) Tutorial: No tutorials W2 Lecture: Decision Making Part 2 (Ch9), Buying and Disposing (Ch10) Tutorial: Introduction, Decision Making W3 Lecture: Motivation and Values (Ch6) Tutorial: Decision Making and Dissatisfaction W4 Lecture: Attitudes and Attitude Change (Ch8) Tutorial: Motivation W5 Lecture: Perception (Ch3) Tutorial: Attitudes W6 Lecture: Learning & Memory (Ch4) Tutorial: Q&A for Assessment 1 Assessment: Assessment 1 — Due: Thursday, 28 August W7 Lecture: CB Report Overview Tutorial: Perception and Learning W8 Lecture: Self and Personality (Ch7 and Ch5) Tutorial: Overview of CB Report W9 Lecture: Groups and Social Connections (Ch11) Tutorial: Discussion of CB Report: Context and Literature Review W10 Lecture: Culture, Income, Social Class and Age (Ch12, Ch13, Ch14) Tutorial: Discussion of CB Report: Theory/Recommendations W11 Lecture: CB Theories: A Review Tutorial: Public Holiday W12 Lecture: CB Research/Technologies Tutorial: Q&A for Assessment 2 W13 Lecture: Unit Review Tutorial: Drop-in Session Assessment: Assessment 2 — Due: Thursday, 23 October
効果的かつ成功するマーケティング活動の基本要素は、消費者、そのニーズ、そして行動を理解することです。様々な状況や環境における消費者行動を研究することで、マーケティング担当者はマーケティング戦略策定のための明確な指針を得ることができます。このユニットでは、マーケティング専攻の学生のための基礎理論を学びます。 W1 講義:CB入門(第1章と第2章)、意思決定パート1(第9章) チュートリアル:チュートリアルなし W2 講義:意思決定パート2(第9章)、購入と処分(第10章) チュートリアル:入門、意思決定 W3 講義:動機付けと価値観(第6章) チュートリアル:意思決定と不満 W4 講義:態度と態度変容(第8章) チュートリアル:動機付け W5 講義:知覚(第3章) チュートリアル:態度 W6 講義:学習と記憶(第4章) チュートリアル:アセスメント1に関するQ&A アセスメント:アセスメント1 — 提出期限:8月28日(木) W7 講義:CBレポートの概要 チュートリアル:知覚と学習 W8 講義:自己と人格(第7章と第5章) チュートリアル:概要CBレポート W9 講義:集団と社会的つながり(第11章) チュートリアル:CBレポートの考察:文脈と文献レビュー W10 講義:文化、所得、社会階級、年齢(第12章、第13章、第14章) チュートリアル:CBレポートの考察:理論/提言 W11 講義:CB理論:レビュー チュートリアル:祝日 W12 講義:CB研究/技術 チュートリアル:アセスメント2に関する質疑応答 W13 講義:ユニットレビュー チュートリアル:ドロップインセッション アセスメント:アセスメント2 — 提出期限:10月23日(木)
QUT本科生科目 ビジネス専攻科目