科目情報
ESOL45
ESOL45
ESOL45
ライティングクラス
語学(英語)
①ESOL 45: This course focuses on paragraph structure including: the topic sentence, support, and the concluding sentence, as well as paragraph unity and further development of details for support. Designed for low-intermediate level ESL students. S/U grading ②ESOL Multi-Level Writing: *Tentative Class Schedule Note: Please always check Canvas for any changes or announcements! Tuesday Thursday (Week 1) 4/8-4/10 Introduction to the Course & Syllabus Journal #1/First Day Diagnostic Paragraph Organization Computer Lab (Week 2) 4/15-4/17 How to Brainstorm Journal #2 Paragraph Organization Computer Lab (Week 3) 4/22-4/24 Reading #1 & Discussion Journal #3 Topic Sentences Paragraph #1: Draft 1 Computer Lab (Week 4) 4/29-5/1 Sentence Types Journal #4 Sentence Types Paragraph #1: Draft 2 (Week 5) 5/6-5/8 Developing Support Developing Support Paragraph #1: Draft 3 Computer Lab (Week 6) 5/13-5/15 Review activities Journal #5/Mid-Quarter Reflection Individual Conferencing (Week 7) 5/20-5/22 Reading #2 & Discussion Journal #6 Paragraph #2: Draft 1 Computer Lab (Week 8) 5/27-5/29 Developing Details Journal #7 Developing Details Paragraph #2: Draft 2 Computer Lab (Week 9) 6/3-6/5 Concluding Sentences Journal #9 Concluding Sentences Paragraph #2: Draft 3 Computer Lab (Week 10) 6/10-6/12 Review Activities Journal #10/Final Reflection Individual Conferencing (Week 11) 6/17-6/19 Class Party! No Class - Final Grades Posted on Canvas *Tentative means this schedule is our plan, but some plans may change. I will update this schedule on Canvas if there are any changes we need to make during the quarter ③Required texts & materials: ● Levels 5-2 Textbook: Great Writing 1, 5th Ed. - Folse ○ This textbook is available to borrow for free in the LRN 220. ● Level 1 Textbook: Step by Step - Weal ● Access to Canvas on www.whatcom.edu for class announcements, grades, etc. ● A dictionary (online, app or paper format - optional) ④Grading: This is an S/U course (Pass/No Pass). In order to pass this course, you must earn an average grade of 70% or higher. Your grade will be calculated as follows: ● Class Participation and Homework = 30% of grade ● Out of Class Writing/Paragraph Writing (Drafts 1, 2, and 3) = 35% of grade ● In-Class Writing/Journal Writing = 25% of grade Note: You can check your grade on Canvas at any time! Check your grade often and please ask me if you have a question about your grades
①ESOL 45: このコースでは、トピック センテンス、サポート、結論文、段落の統一、サポートの詳細のさらなる展開など、段落構造に焦点を当てています。初中級レベルの ESL 学生向けに設計されています。 S/U 評価 ②ESOL マルチレベル ライティング: *暫定クラス スケジュール 注: 変更やお知らせについては、必ず Canvas を確認してください。 火曜日 木曜日 (第 1 週) 4/8-4/10 コースの紹介と シラバス ジャーナル #1/初日 診断 段落の構成 コンピュータ ラボ (第 2 週) 4/15-4/17 ブレインストーミングの方法 ジャーナル #2 段落の構成 コンピュータ ラボ (第 3 週) 4/22-4/24 読書 #1 とディスカッション ジャーナル #3 トピック センテンス 段落 #1: ドラフト 1 コンピュータ ラボ (第 4 週) 4/29-5/1 文の種類 ジャーナル #4 文の種類 段落 #1: ドラフト 2 (第 5 週) 5/6-5/8 サポートの開発 サポートの開発 段落 #1: ドラフト 3 コンピュータ ラボ (第 5 週) 6) 5/13-5/15 活動の見直し ジャーナル #5/四半期中間 振り返り 個人面談 (第 7 週) 5/20-5/22 読書 #2 とディスカッション ジャーナル #6 段落 #2: 草稿 1 コンピュータ ラボ (第 8 週) 5/27-5/29 詳細の作成 ジャーナル #7 詳細の作成 段落 #2: 草稿 2 コンピュータ ラボ (第 9 週) 6/3-6/5 結論文 ジャーナル #9 結論文 段落 #2: 草稿 3 コンピュータ ラボ (第 10 週) 6/10-6/12 活動の見直し ジャーナル #10/最終振り返り 個人面談 (第 10 週) 11) 6/17-6/19 クラスパーティー!授業なし - 最終成績はCanvasに掲載 *暫定とは、このスケジュールは計画通りですが、計画が変更になる可能性があることを意味します。四半期中に変更が必要な場合は、Canvasでこのスケジュールを更新します ③必要なテキストと教材: ● レベル 5-2 教科書: Great Writing 1、第 5 版 - Folse ○ この教科書は、LRN 220 で無料で借りることができます。 ● レベル 1 教科書: Step by Step - Weal ● クラスのお知らせ、成績などを確認するために、www.whatcom.edu の Canvas にアクセスします。 ● 辞書 (オンライン、アプリ、または紙の形式 - オプション) ④成績: これは S/U コース (合格/不合格) です。このコースに合格するには、平均成績が 70% 以上である必要があります。成績は次のように計算されます: ● 授業への参加と宿題 = 成績の 30% ● 授業外のライティング/パラグラフ ライティング (ドラフト 1、2、3) = 成績の 35% ● 授業中のライティング/ジャーナル ライティング = 成績の 25% 注: 成績はいつでも Canvas で確認できます。成績を頻繁にチェックしてください 成績について質問がある場合は私に聞いてください
第2外国語科目