科目情報
ESOL113
ESOL113
ESOL113
英語
語学(英語)
1. ESOL 113: Low-Advanced ESOL. Designed to develop student's ability to write basic essays. Emphasis is on controlling grammar at sentence level and organizing ideas into well-constructed essays with adequate support. Course includes reading academic text and summary writing. S/P/U grading. ESOL 113 Course Outcomes: Upon successful completion of this course, each student should be able to 1. Write an introduction paragraph. 2. Write a thesis statement. 3. Write at least one body paragraph with supporting details. 4. Write a concluding paragraph. 5. Incorporate feedback to clarify meaning and develop ideas. 6. Summarize key ideas from a reading 2. (Week 1) 6/30-7/3 Intro to class Diagnostic Writing Journal #1 Creating Our Classroom Culture: Shared Values, Self Care & Support, Setting Goals Understanding the Assignment Introduce Reading #1 Computer Lab Reading #1: Discussion (Week 2) 7/7-7/10 Brainstorming Strategies Journal #2 Planning Essay #1: Plan Introductions Reading Quiz #1 Computer Lab Essay #1: Rough Draft (Week 3) 7/14-7/1 7 Async Class Introductions Journal #3 Academic Integrity Presentation Thesis Statements Thesis Statements Introduce Reading #2 Computer Lab Essay #1: Final Draft (Week 4) 7/21-7/2 4 Body Paragraphs Journal #4 Reading #2: Discussion Body Paragraphs Essay #2: Plan Body Paragraphs Reading Quiz #2 Computer Lab Essay #2: Rough Draft (Week 5) 7/28-7/3 1 Individual Conferencing Journal #5 Individual Conferencing Body Paragraphs Introduce Reading #3 Computer Lab Essay #2: Final Draft (Week 6) 8/4-8/7 Body Paragraphs Journal #6 Reading #3: Discussion Body Paragraphs Essay #3: Plan Conclusions Reading Quiz #3 Computer Lab Essay #3: Rough Draft 9 (Week 7) 8/11-8/1 4 Conclusions Journal #7 Conclusions Review & Reflection Activities Computer Lab Essay #3:Final Draft (Week 8) 8/18-8/2 1 Individual Conferencing Journal #8/ Final Reflection Individual Conferencing Individual Conferencing No Class - Check Canvas for final grade details 3. Access to Canvas on the www.whatcom.edu for class announcements, files, grades, and other resources ● You will be able to find the materials for this class (listed below) in Module Week on Canvas page. ○ Writing for Change - https://textbooks.whatcom.edu/WritingforChange/ ○ CommonLit.org - www.commonlit.org/enroll. Enter the class code below for your level to access the class readings and reading support tools 4. This is an S/U course. In order to pass this course, you must earn an average grade of 75% or higher. Your grade will be calculated as follows: ● Classwork, Participation, Attendance = 30% of grade ○ For in-person students, I usually take attendance about 5 minutes after class has started. If you arrive after I take attendance, this means that you are late to class. I will mark you as “late” on Canvas. Note: If you are late, please come in quietly so that you do not disturb that class. It is better to be late than to not come to class! ● Essay Draft Writing = 30% of grade ● Reading Activities (Talk to the Text, Discussions, and Quizzes) = 40% of grade
1. 授業の目的 ESOL 113:初級・上級レベルのESOL。基本的なエッセイを書く能力を養うことを目的としています。文レベルでの文法の習得と、十分なサポートを得て、考えを整理し、構成のしっかりしたエッセイにまとめることに重点を置きます。このコースには、学術論文の読解と要約の作成が含まれます。評価はS/P/Uで行われます。 ESOL 113 コースの成果:このコースを修了すると、学生は以下のことができるようになります。1. 導入段落を書く。 2. 論文の主張文を書く。 3. 少なくとも1つの本文段落と、その裏付けとなる詳細を書く。 4. 結論段落を書く。 5. フィードバックを取り入れ、意味を明確にし、考えを展開する。 6. 読書から得た主要な考えを要約する 2. 各回の授業内容 (第1週) 6/30-7/3 授業紹介、診断的ライティング、ジャーナル #1 教室文化の創造:共通の価値観、セルフケア、サポート、目標設定 課題の理解、導入、読書課題 #1 コンピュータラボ、読書課題 #1:ディスカッション (第2週) 7/7-7/10 ブレインストーミング、戦略、ジャーナル #2 計画、エッセイ #1: 計画、導入、読解クイズ #1 コンピュータラボ、エッセイ #1:下書き (第3週) 7/14-7/1 非同期授業、導入、ジャーナル #3 学問の誠実さプレゼンテーション、論旨 論旨、導入、読書課題 #2 コンピュータラボ、エッセイ#1: 最終稿 (第4週) 7/21-7/2 本文、段落、ジャーナル #4 リーディング #2:考察本文 エッセイ #2: 計画、本文、読解クイズ #2 コンピュータラボ、エッセイ #2:下書き (第5週) 7/28-7/3 個人面談、ジャーナル #5 個人面談、本文 序論、リーディング #3 コンピュータラボ、エッセイ #2: 最終稿 (第6週) 8/4-8/7 本文、段落、ジャーナル #6 リーディング #3:、考察、本文 エッセイ #3: 計画、結論、読解クイズ #3 コンピュータラボ、エッセイ#3:下書き (第7週) 8/11-8/1 結論、ジャーナル #7 結論の復習と考察 アクティビティ コンピュータラボ エッセイ #3: 最終下書き (第8週) 8/18-8/2 個人面談、ジャーナル #8 最終、考察、個人面談 個人面談 授業なし - 最終成績の詳細はCanvasで確認 3. テキスト www.whatcom.edu の Canvas にアクセスして、授業のお知らせ、ファイル、成績、その他のリソースを確認してください。● この授業の教材(下記リスト)は、Canvas ページの「モジュールウィーク」に掲載されています。 ○ Writing for Change - https://textbooks.whatcom.edu/WritingforChange/ ○ CommonLit.org - www.commonlit.org/enroll。以下のレベル別クラスコードを入力すると、授業資料や読書支援ツールにアクセスできます。 4. 成績評価方法 このコースはS/Uコースです。合格するには、平均成績が75%以上である必要があります。成績は以下のように計算されます。 ● 授業、参加、出席 = 成績の30% ○ 対面授業の受講生の場合、通常、授業開始から約5分後に出席確認を行います。出席確認後に到着した場合は、遅刻とみなされます。Canvas上で「遅刻」と表示されます。注:遅刻した場合は、授業の妨げにならないよう、静かに入室してください。遅刻する方が、授業に出席しないよりはましです! ● エッセイ下書き = 成績の30% ● リーディングアクティビティ(テキストへの対話、ディスカッション、クイズ) = 成績の40%
英語学習クラス