科目情報
ESOL115
ESOL115
ESOL115
ESOL115
語学(英語)
①Course Description: Advanced ESOL - This course is designed to introduce students to a variety of features of essay writing, including the role of thesis statements, introductions, conclusions, and various means of organization. Emphasizes controlling grammar and developing the ability to use complex sentences. Students with "P" grade in ESOL 113 may take ESOL 115 but must be concurrently enrolled in ESOL 91, 92, or 93. S/P/U grading. ②ESOL 115 Schedule Week 1 - 9/24 x Intro to class Syllabus Diagnostic/Journal #1 Creating Our Classroom Culture: Shared Values, Self Care & Support Computer Lab Week 2 - 9/29 Creating Our Classroom Culture: Setting Goals Introduce Reading #1 “Talk to the Text” Understanding the Assignment Reading #1: Discussion Journal #2 Brainstorming Strategies Essay #1: Draft 1 Outline Computer Lab Week 3 - 10/6 Introductions Reading Quiz #1 Introductions Journal #3 Introduction Essay #1: Draft 2 Rough Draft Computer Lab Week 4 - 10/13 Thesis Statements Journal #4 Thesis Statements Essay #1: Draft 3 Final Draft Computer Lab Week 5 - 10/20 Academic Integrity Presentation Body Paragraphs Introduce Reading #2 Body Paragraphs Reading #2: Discussion Journal #5 Body Paragraphs Essay #2: Draft 1 Outline Computer Lab Week 6 - 10/27 Individual Conferencing Individual Conferencing Essay #2: Draft 2 Rough Draft Computer Lab Week 7 - 11/3 Developing Support Academic Integrity Presentation Reading Quiz #2 Journal #6 Developing Support Essay #2: Draft 3 Final Draft Computer Lab Week 8 - 11/10 Conclusions Introduce Reading #3 Conclusions Reading #3: Discussion Journal #7 Conclusions Essay #3: Draft 1、Outline Computer Lab Week 9 - 11/17 Integrating a source Conclusions Reading Quiz #3 Integrating a source Journal #8 Integrating a source Essay #3: Draft 2 Rough Draft/Final Draft Computer Lab Week 10 - 11/24 Integrating a source Journal #9 Week 11 - 12/1 Review & Reflection Activities Review & Reflection Activities Journal #10/Final Reflection Final Computer Lab Session (Check for and submit any missing work!) Week 12 - 12/8 Individual Conferencing Individual Conferencing Check Canvas for final grade details ③Required Materials: The textbook for this course is free and online. You will be able to find the textbook in Canvas > Module > Week 0. The materials come from an education website called: ¨Open Education Resources¨ (OER). Please let me know if you have any questions about this! Access to Canvas on the www.whatcom.eduLinks to an external site. web page for class Online Asynchronous: This class is online asynchronous. This means you can follow the online schedule to complete assignments on your own time. ④Grading: This is an S/U course. In order to pass this course, you must earn an average grade of 75% or higher. Your grade will be calculated as follows: Classwork, Participation, Attendance = 30% of grade For in-person students, I usually take attendance about 5 minutes after class has started. If you arrive after I take attendance, this means that you are late to class. I will mark you as “late” on Canvas. Note: If you are late, please come in quietly so that you do not disturb that class. It is better to be late than to not come to class! Essay Draft Writing = 30% of grade Reading Activities (Talk to the Text, Discussions, and Quizzes) = 40% of grade Note: You can check your grade on Canvas at any time. Check your grade often and please ask me if you have a question about your grades.
① コース説明(Course Description) Advanced ESOL(上級ESOL) このコースでは、エッセイライティングのさまざまな特徴について紹介します。具体的には、主張文(Thesis Statement)、導入(Introduction)、結論(Conclusion)、および構成方法(Organization)などを学びます。 文法のコントロールと複雑な文を使う力の向上に重点を置いています。 ESOL 113で「P(合格)」の成績を取った学生は、ESOL 115を受講できますが、その場合はESOL 91、92、または93を同時に受講する必要があります。 成績は S(合格)/P(進行中)/U(不合格) の3段階で評価されます。 ② ESOL 115 スケジュール 第1週 9/24 クラス紹介 / シラバス確認 / 診断テスト・ジャーナル#1 / 教室文化の共有(価値観・セルフケア・サポート)/ コンピュータラボ 第2週 9/29 教室文化の継続:目標設定 / 読書#1紹介 / 「Talk to the Text」(テキストとの対話)/ 課題の理解 / 読書#1のディスカッション / ジャーナル#2 / ブレインストーミングの戦略 / エッセイ#1:ドラフト1アウトライン / コンピュータラボ 第3週 10/6 導入文の書き方 / 読書クイズ#1 / ジャーナル#3 / エッセイ#1:ドラフト2(下書き)/ コンピュータラボ 第4週 10/13 主張文の書き方 / ジャーナル#4 / エッセイ#1:ドラフト3(最終稿)/ コンピュータラボ 第5週 10/20 アカデミック・インテグリティ(学問的誠実さ)のプレゼン / 本文の段落の書き方 / 読書#2紹介・ディスカッション / ジャーナル#5 / エッセイ#2:ドラフト1アウトライン / コンピュータラボ 第6週 10/27 個別面談 / エッセイ#2:ドラフト2(下書き)/ コンピュータラボ 第7週 11/3 サポートの展開 / アカデミック・インテグリティのプレゼン / 読書クイズ#2 / ジャーナル#6 / エッセイ#2:ドラフト3(最終稿)/ コンピュータラボ 第8週 11/10 結論の書き方 / 読書#3紹介・ディスカッション / ジャーナル#7 / エッセイ#3:ドラフト1アウトライン / コンピュータラボ 第9週 11/17 引用の取り入れ方 / 結論の続き / 読書クイズ#3 / ジャーナル#8 / エッセイ#3:ドラフト2(下書きまたは最終稿)/ コンピュータラボ 第10週 11/24 引用の取り入れ方の継続 / ジャーナル#9 第11週 12/1 振り返り活動 / ジャーナル#10(最終リフレクション)/ 最終コンピュータラボ(未提出課題の確認・提出) 第12週 12/8 個別面談 / 成績の詳細はCanvasで確認 ③ 必要な教材(Required Materials) このクラスの教科書は無料で、オンラインです。 教材は「Open Education Resources(OER)」という教育ウェブサイトから提供されています。 ④ 成績評価(Grading) この授業は S/U(合格/不合格)評価制 です。 **合格(S)**を得るには、平均で75%以上の成績を取る必要があります。 評価の内訳:評価項目 割合 クラスワーク、参加、出席 30% エッセイドラフトの執筆 30% 読書活動(Talk to the Text、ディスカッション、クイズ) 40% 出席について: 授業開始から約5分後に出席を取ります。遅れて来た場合は「遅刻」として記録されます。遅れても、来ないよりは来た方が良いので、静かに入室してください。
英語学習科目