科目情報
Art130
Art130
Cramics I
陶芸
講義(英語)
①Course description: The initial objective of this course will be for students to learn the technical aspects of working with clay. This class will be an environment in which the students and instructor learn from each other, as well as facilitate discussion and critique of ideas in a critical yet positive environment. ②Introduction Days: Sept 24: Introduction to the course, safety, and orientation. Sept 29: Introduction to the Coil technique. States of clay: slip, plastic stage, leather hard, bone dry. Tools, Materials, and Creating Space. Assignment: #1a. Coil Planters (Minimum dimensions: 7 inches tall x 5 inches wide). #1b. Coil form, sculptural, or functional of your choosing. Oct. 13: Introduction to the Pinch pot technique. Combining forms and techniques and developing texture. Assignment: #2a. Pinch pot bowls with an added coil foot. #2b. Pinch pot form of your choosing. Texture Requirement: Students are required to incorporate texture for one of the pinch pot technique assignments (#2a or #2b). Choose one of these assignments to experiment with and showcase texture at a minimum of 30%. Oct 27: Introduction to the Slab technique. How to make a slab. Soft slabs, hump, and slump molds. Bowls and plates. Prep slabs for leather hard construction. Assignment: #3a. Make a plate or bowl from a hump or slump mold. #3b. Create an object with a minimum of 3 structural elements using leather hard clay. Research Requirement: Students are required to incorporate artist research for one of the slab technique assignments (#3a or #3b). Choose one of these assignments to research and reflect on an artist's style, decoration, expressiveness, etc. Nov. 10: Introduction to your Final independent project. Assignment: #4. "Show me what you know". Dec. 10: Wrapping things up: Final Critique, Cleaning, and picking up work. Instructor grading. ③Textbooks None required. ④Grading: I understand this is a new experience for many of you. I will consider the effort I see you putting into the work and the improvement that is made during the quarter. Examine your syllabus for details on point values and point breakdown for the class. Three easy steps to pass this class:Show up for class. Put effort into your assignments and hand them in on time. Expect to spend a minimum of 10 hours a week working on your projects outside of class time. Participate in group discussions. Grading artwork is subjective and is not an easy task! The rubric I will use to grade your work follows some simple guidelines and a scale within those guidelines. Clay can be difficult to work with and your biggest failures will often result in your biggest successes, so take some chances! Here is the rubric I use to grade your work.
① コース説明(Course Description) このコースの最初の目標は、学生が粘土を扱うための技術的な知識を学ぶことです。 このクラスは、学生と講師がお互いに学び合い、批判的かつポジティブな環境でアイデアを議論・批評する場でもあります。 ② 授業スケジュール(Introduction Days) ● 9月24日:コース紹介、安全に関する説明、オリエンテーション ● 9月29日:**コイル技法(Coil technique)**の紹介 粘土の状態について学ぶ: → スリップ、可塑性段階(plastic)、レザーハード(leather hard)、ボーンドライ(bone dry) 道具、材料、作業スペースの確保について 課題(Assignment):#1a:コイルプランター(最低サイズ:高さ7インチ×幅5インチ) #1b:自由選択のコイル作品(彫刻作品または機能的な作品) ● 10月13日:**ピンチポット技法(Pinch Pot technique)**の紹介 形や技法の組み合わせ、質感(テクスチャー)の開発 課題(Assignment):#2a:ピンチポットのボウル + コイルで作った足を追加 #2b:自由選択のピンチポット作品 🖌️ 質感(テクスチャー)の要件: 課題#2aまたは#2bのいずれかで、最低30%以上に質感表現を取り入れる必要があります。テクスチャーの工夫をしましょう! ● 10月27日:**スラブ技法(Slab technique)**の紹介 スラブの作り方、ソフトスラブ、ハンプ型・スランプ型について ボウルやプレートの制作方法 レザーハード用にスラブを準備 課題(Assignment):#3a:ハンプ型またはスランプ型を使ったプレートまたはボウルの制作 **#3b:レザーハード粘土で、最小3つの構造要素を持つ作品の制作 リサーチ要件(Research Requirement): 課題#3aまたは#3bのどちらかで、作家リサーチを行いましょう。作家のスタイル、装飾、表現力などを調べて、反映させることが求められます。 ● 11月10日:**最終プロジェクト(Final Independent Project)**の紹介 課題(Assignment):#4:「Show me what you know(あなたが学んだことを見せてください)」 ● 12月10日:最終講評会(Final Critique) 掃除・作品の引き取り 講師による最終評価 ③ 教科書(Textbooks) 教科書は不要です。 ④ 成績評価(Grading) この授業が初めての経験となる学生も多いと思います。私は、作品に取り組む姿勢や学期中の成長を評価に反映させます。 シラバスに記載されたポイント配分や評価方法を確認してください。 この授業に合格するための3つの簡単なステップ: 授業に出席すること 課題に取り組み、期限までに提出すること(課外で週10時間の作業時間が必要です) グループディスカッションに参加すること
一般科目