科目情報
College Communications 1 (ESL) COMM 161
College Communications 1 (ESL) COMM 161
College Communications 1 (ESL) COMM 161
大学 コミュニケーション 1 (第2言語としての英語)
語学(英語)
1.Policy Refer to Policy Number AC100-07 2.Withdrawal from a Course, Program or the College Once registered, students are academically and financially responsible for their courseunless they officially withdraw by the given deadlines. Students are not officially withdrawn if they cease to attend classes, or verbally notify theirteacher, Enrolment Services staff, or other college staff of their intent to withdraw. Studentswho cease to attend classes and do not officially withdraw will remain enrolled and may beassigned an "F" grade. Some Possible Consequences of Withdrawing from a Course or Program Withdrawing from a Course or Program or reducing the number of Courses in which astudent is enrolled in the semester can have some significant consequences. Some of theconsequences may include the following: Change the student’s eligibility for an OSAP loan. Extend the duration of studies and/ or delay graduation. Possibly add to expenses through additional fees. Affect any sponsorship arrangements the student might have in place. Affect the student’s eligibility for inter-collegiate sports. Impact prerequisites for upcoming semesters. 2.1 Withdrawal Without Academic Penalty 2.1.1 Full-time Students To withdraw from a program without academic penalty (without being penalized by an 'F' grade or an “FNA” grade), students must submit an Intent to Withdraw Form to the Enrolment Services office by the specified date in the semester. This deadline is noted in the sessional dates issued during registration, and is available in the Enrolment Services office and on myCentennial. For all other courses that do not have midterms, Continuing Education courses, condensed courses, OLC courses, or distance education courses, this deadline date is two-thirds of the way through the course or as stated in the course outline. Students registered in part-time courses must submit a withdrawal form to the registrar's office by the specified date noted in their brochure. They should specifically note the various deadline dates. The academic advisor (program chair/coordinator) must sign the form to ensure the student understands any academic issues ensuing from the action. 2.1.2 Students Enrolled in Continuing Education Students who are enrolled in Continuing Education courses in addition to full- time courses and have paid for the Continuing Education courses separately who will like to withdraw from the course without academic penalty must officially withdraw by the mid-point of the program. The mid-point is reached when 50 percent of scheduled classes or meetings are completed. 2.2 Withdrawal with Partial Refund Once registered, a student is academically and financially responsible unless a formal written withdrawal is made by the appropriate deadlines. 2.2.1 Full-time Students Full-time students may obtain a partial refund of their semester fees if they withdraw within six business days following the first day of class. If they withdraw from their program (or even reduce their courses) after this deadline (on and after the seventh day), they are ineligible for a partial refund of their semester fees. 2.2.2 Students Enrolled in Continuing Education Students registered in a Continuing Education course may qualify for a partial refund if they officially withdraw by the following deadlines: a) before the start of the first scheduled class, if the course has four or fewer classes; b) before the start of third scheduled class if the course has more than four meetings; c) 30 calendar days after receiving print-based course materials. 3. Cross References to Other Existing Policies or Regulations  Grading Policy 4. Revisions February, 2008
WithdrawingFromaCourse.pdf
1. ポリシー ポリシー番号 AC100-07 を参照 2. コース、プログラム、またはカレッジからの退学 登録後、学生は指定された期限までに正式に退学手続きを行わない限り、学業面および財政面でコースの責任を負うことになります。 授業への出席をやめたり、教師や入学サービス課職員、その他のカレッジ職員に口頭で退学の意思を伝えただけでは、正式な退学とはなりません。授業への出席をやめ、かつ正式な退学手続きを行わなかった学生は引き続き在籍扱いとなり、「F」評価が付与される場合があります。 コースまたはプログラムからの退学による主な影響 コースやプログラムから退学、または受講数を減らすことは、以下のような重大な結果をもたらす可能性があります。 OSAP(オンタリオ州学生支援プログラム)ローンの資格に影響する 修学期間の延長、または卒業の遅延 追加の授業料などによる費用増加 学生が受けているスポンサー契約への影響 学生の大学間スポーツの出場資格への影響 次学期以降の必修科目(履修前提条件)への影響 2.1 学業上の不利益なしに退学する場合 2.1.1 フルタイム学生 「F」や「FNA」評価を受けずにプログラムから退学するためには、学生は学期内に指定された期日までに「退学届(Intent to Withdraw Form)」を入学サービス課(Enrolment Services)へ提出しなければなりません。 この締め切りは、登録時に発行されるセッション日程表に記載されており、入学サービス課や myCentennial 上で確認できます。 中間試験のないコース、継続教育(Continuing Education)コース、短期集中コース、OLCコース、遠隔教育コースについては、締め切りはコースの 3 分の 2 の時点、またはシラバスに明記された日付となります。 パートタイム学生は、受講案内(brochure)に記載された指定期日までに退学届を教務課(registrar’s office)へ提出する必要があります。特に各コースの異なる締切日に注意してください。 退学届は、プログラム責任者(学科長/コーディネーター)の署名が必要です。これにより、学生が退学による学業上の影響を理解していることが確認されます。 2.1.2 継続教育(Continuing Education)に登録している学生 フルタイムのコースに加えて継続教育コースを別途支払いで受講している学生が、学業上の不利益なく退学するためには、プログラムの中間点(スケジュールの 50%が終了した時点)までに正式な退学手続きを行わなければなりません。 2.2 部分返金が認められる退学 登録後は、学生は適切な期日までに正式な書面で退学を行わない限り、学業面および財政面で責任を負うことになります。 2.2.1 フルタイム学生 フルタイム学生は、授業開始日の 6 営業日以内 に退学した場合、学期授業料の一部返金を受けられます。 7日目以降にプログラムから退学、またはコース数を減らした場合は、部分返金を受ける資格を失います。 2.2.2 継続教育に登録している学生 継続教育コースに登録している学生は、以下の締切までに正式に退学を行った場合、部分返金を受けられる可能性があります。 a) コースの授業数が 4 回以下の場合 → 最初の授業開始前 b) コースの授業数が 5 回以上の場合 → 3 回目の授業開始前 c) 印刷教材を受け取った日から 30 日以内 3. 関連ポリシー 評価(Grading)ポリシー 4. 改訂履歴 2008年2月
留学生用科目