科目情報
Fundamentals of Business
Fundamentals of Business
Fundamentals of Business
ファンダメンタルビジネス
講義(英語)
Course Description This course is an introduction to a broad range of business concepts, providing a high-level overview of practices, theories and corporate responsibilities relevant to today’s global business environment. Students examine the interrelationship among functional areas and corporate responsibilities of business enterprises; including management, leadership and ethics; along with human resources, operations management, marketing and sales, and accounting and finance. Lessons focus on how these functional areas of business are impacted as the economy, technology, global competition, and consumer decision making continue to evolve. Students exercise their entrepreneurial mindset by envisioning a new venture gathering market research to aid in making decisions about target markets, products, operations, finances, social responsibility, and human resources.
コース概要 このコースは、幅広いビジネスの概念を紹介し、現代のグローバルなビジネス環境に関連する実務、理論、そして企業の社会的責任について包括的な概要を提供します。 学生は、ビジネスにおける各機能分野と企業の責任の相互関係を学びます。そこには、マネジメント、リーダーシップ、倫理、人材マネジメント、オペレーション・マネジメント、マーケティングとセールス、会計・財務が含まれます。授業では、経済、テクノロジー、国際競争、そして消費者の意思決定が進化し続ける中で、これらの機能分野がどのように影響を受けるかに焦点を当てます。 さらに学生は、起業家的な思考を実践し、新しいビジネスの立ち上げを構想します。その過程で、ターゲット市場、製品、オペレーション、財務、社会的責任、人材に関する意思決定を支援するための市場調査を行います。
一般学科