科目情報
Global Leadership
Global Leadership
Global Leadership
グローバル リーダーシップ
講義(英語)
Course Overview Global Leadership introduces basic concepts of leadership theories and aims to prepare students for leadership roles. We will examine the evolution of leadership theory and explore personal leadership philosophy. This course views leadership as a process, rather than as neither an inherent quality of an individual, or as position or power. Based on the Relational Model of Leadership suggested by Komives, Lucas, & McMahon (2013), we analyze how interaction between leader and group members shape the leadership process and bring change to groups and society. Course Objectives Develop student knowledge of leadership and teamwork while developing a capacity to interpret and evaluate basic concepts of leadership Explore one’s own strengths, values, and ways of being as a leader and follower Understand the complexity of leadership in organizations that are made of many intersecting groups. Recognize the nature of a changing work environment and understand the need for adaptive skills with a strong sense of personal responsibility Required Texts Komives, S.R., Lucas, N, & McMahon, T.R. (2013). Exploring leadership: For college students who want to make a difference. San Francisco: Jossey-Bass. Wagner, W., Ostick, D.T., and Associates (2013). Exploring leadership: For college students who want to make a difference. Student Workbook. San Francisco: Jossey-Bass. Course Materials PowerPoint slides will be provided for each lecture. Evaluation Grading Breakdown Attendance (Lectures): 20% Homework and Participation: 20% Midterm: 20% Final Examination: 40% All final scores are evaluated on a 30-40-30 grading curve Activity Homework (10 points each, total 110 points) There are activity homework for chapters 1 to 10 and a self introduction. Students are required to submit a written report for one of the activities covered in class. These activities are presented in the student workbook required for the course. Answer to these activities will be discussed in small group during the TA session. Projects (20 points each, total 60 points) #1. Leadership Autobiography (Due beginning of the 3rd week) ○ What influences have had the most profound impact on your beliefs, behaviors, and approach to leadership? In this paper, you will share three stories about transformative experiences or relationships in your life. Each story will focus on a person, place, experience, and/or identity that has shaped your worldview and your definition of leadership. [3--4 pages in length] #2. Peer Interviews: Appreciative Inquiry (Chapter 11) ○ This project will require you to find another student with whom to partner. You will be conducting a 15-minute interview using the Appreciative Interview Guide provided in chapter 11(Activity #6 Power of stories). While your partner is answering the questions, you should record notes about themes and stories discussed, and any significant quotes. After 15 minutes have elapsed, switch roles and have your partner interview you and take notes. #3. Personal Leadership Reflection (Due beginning of the 14th week) ○ The Personal Leadership Philosophy paper serves as a capstone reflection. Based on readings, activities, and engagement in and out of the classroom this semester, discuss how your philosophy of leadership has evolved over time. This paper will include reflection about your own leader identity, your personal definition of leadership, and goals for continual leadership development during your college life. [5--6 pages in length] Midterm and Final Exam The midterm exam is a cumulation of all quiz scores The final exam is to be completed in the last week of the course. Attendance You are required to take the weekly lectures on time and to submit weekly activities on time to get points for attendance.
IMG_1447.png
コースの概要 グローバルリーダーシップは、リーダーシップ理論の基本的な概念を紹介し、学生がリーダーシップの役割に備えることを目的としています。リーダーシップ理論の進化を検証し、個人的なリーダーシップ哲学を探求します。このコースでは、リーダーシップは、個人の固有の資質や地位や権力ではなく、プロセスと見なします。Komives、Lucas、& McMahon(2013)によって提案されたリーダーシップの関係モデルに基づいて、リーダーとグループメンバーの間の相互作用がどのようにリーダーシッププロセスを形成し、グループと社会に変化をもたらすかを分析します。 コースの目的 リーダーシップの基本的な概念を解釈し、評価する能力を開発しながら、リーダーシップとチームワークに関する学生の知識を身につける 自分の強み、価値観、リーダーとフォロワーとしてのあり方を探る 交差する多くのグループで構成された組織におけるリーダーシップの複雑さを理解する。 変化する職場環境の性質を認識し、強い責任感を持つ適応スキルの必要性を理解する 必須テキスト Komives、S.R.、Lucas、N、& McMahon、T.R.(2013)。リーダーシップの探求:違いを生み出したい大学生のために。サンフランシスコ:ジョッシー・バス。 ワグナー、W.、オスティック、D.T.、およびアソシエイツ(2013)。リーダーシップの探求:違いを生み出したい大学生のために。学生ワークブック。サンフランシスコ:ジョッシー・バス。 コース教材 講義ごとにパワーポイントのスライドが提供されます。 評価 採点の内訳 出席(講義):20% 宿題と参加:20% 中間試験:20% 最終試験:40% すべての最終スコアは30-40-30のグレーディングカーブで評価されます アクティビティの宿題(各10点、合計110点) 第1章から第10章までのアクティビティの宿題と自己紹介があります。生徒は、クラスでカバーするアクティビティの1つについて、書面によるレポートを提出する必要があります。これらのアクティビティは、コースに必要な生徒用ワークブックに示されています。これらの演習に対する回答は、TA セッション中に少人数のグループで話し合います。 プロジェクト(各20ポイント、合計60ポイント) #1。リーダーシップ自伝(第3週の初めまで) ○あなたの信念、行動、リーダーシップへのアプローチに最も深い影響を与えた影響は何ですか?この論文では、あなたの人生における変革的な経験や人間関係についての3つのストーリーを共有します。それぞれのストーリーは、あなたの世界観とリーダーシップの定義を形作った人、場所、経験、および/またはアイデンティティに焦点を当てます。 [3〜4ページの長さ] #2。ピアインタビュー:感謝の問い合わせ(第11章) ○このプロジェクトでは、パートナーになる別の学生を見つける必要があります。第11章(アクティビティ#6ストーリーの力)に記載されている感謝面接ガイドを使用して、15分間の面接を行います。パートナーが質問に答えている間に、議論されたテーマやストーリー、および重要な引用についてメモを記録する必要があります。15分後、役割を交代し、パートナーにインタビューしてもらい、メモを取ります。 #3。パーソナルリーダーシップの考察(第14週の開始予定) ○パーソナルリーダーシップ哲学の論文は、キャップストーンの考察として機能します。今学期の読書、活動、教室の内外での関与に基づいて、リーダーシップの哲学が時間の経過とともにどのように進化してきたかについて話し合います。この論文には、あなた自身のリーダーのアイデンティティ、リーダーシップの個人的な定義、そして大学生活における継続的なリーダーシップ開発の目標についての考察が含まれます。 [5〜6ページの長さ] 中間試験と期末試験 中間試験は、すべてのクイズのスコアの累積です 最終試験はコースの最終週に完了します。 出席 出席ポイントを獲得するには、毎週の講義を時間通りに受け、毎週の活動を時間通りに提出する必要があります。
一般科目