科目情報
創意行銷概念
創意行銷概念
Creative Marketing Concepts
クリエイティブマーケティングコンセプト
講義(英語)
①【教學目標與內容】 This course aims to equip students with the ability to analyze complex marketing challenges, generate consumer-centric creative solutions, and translate these ideas into coherent, data-informed campaigns. Through case-based learning and project work, students will develop strategic insight, innovative thinking, brand storytelling skills, and ethical marketing judgment. The course also fosters effective teamwork, persuasive communication, and the application of multimedia tools to present marketing concepts professionally. The course combines theoretical concepts with practical applications, using global and local case studies to illustrate creative marketing in diverse industries. Topics include strategic market analysis, consumer insight generation, creative ideation techniques, integrated campaign design, brand narrative development, use of data and analytics in creative decision making, prototyping and testing of marketing concepts, persuasive visual and multimedia communication, and ethical considerations in marketing innovation. Students will work in teams to analyze cases, propose creative solutions, and present integrated marketing campaigns. ②【課程大綱及教學進度】 1. Introduction 2. Strategic Market Insight 3. Consumer-Centric Creative Thinking 4. Ideation Techniques and Creative Problem Solving 5. Integrated Campaign Design 6. Brand Storytelling and Narrative Craft 7. Data-Informed Creative Decision 8. Experiential Marketing 9. Midterm Exam 10. Co-Creation and Crowdsourcing in Creative Marketing 11. Prototyping and Iterative Testing 12. Persuasive Visual and Multimedia Communication 13. Ethics and Sustainability in Creative Marketing 14. Advanced Case Study: Global Creative Campaigns 15. Group Project Work Session 16. Group Project Presentations 17. Review and Preparation for Final Exam 18. Final Exam ③【教科書】 記載なし ④【評量方式】 Individual assignments 20% Group assignments 20% Midterm exam 20% Final project 30% Participation 10% Attendance 10%
①【授業の目的】 本コースは、複雑なマーケティング課題を分析し、消費者中心の創造的解決策を考案し、それらをデータに基づいた一貫性のあるキャンペーンに展開する能力を学生に身につけさせることを目的とする。ケーススタディとプロジェクトワークを通じて、戦略的洞察力、革新的な思考、ブランドストーリーテリングスキル、倫理的なマーケティング判断力を育成する。また、効果的なチームワーク、説得力のあるコミュニケーション、マルチメディアツールを活用したマーケティングコンセプトの専門的なプレゼンテーション能力を養う。理論的概念と実践的応用を融合し、グローバル及びローカルな事例研究を通じて多様な業界における創造的マーケティングを解説します。主なテーマは戦略的市場分析、消費者インサイト創出、創造的発想技法、統合キャンペーン設計、ブランドナラティブ構築、創造的意思決定におけるデータ・分析活用、マーケティングコンセプトのプロトタイピングとテスト、説得力のあるビジュアル・マルチメディアコミュニケーション、マーケティングイノベーションにおける倫理的配慮です。学生はチームで事例分析、創造的解決策の提案、統合マーケティングキャンペーンのプレゼンテーションを行います。 ②【各回の授業の内容・計画】 1. 導入 2. 戦略的市場洞察 3. 消費者中心の創造的思考 4. アイデア創出技法と創造的問題解決 5. 統合キャンペーン設計 6. ブランドストーリーテリングとナラティブ構築 7. データに基づく創造的意思決定 8. 体験型マーケティング 9. 中間試験 10. 共同創造とクラウドソーシング 11. プロトタイピングと反復テスト 12. 説得力のあるビジュアル及びマルチメディアコミュニケーション 13. クリエイティブマーケティングにおける倫理と持続可能性 14. 上級ケーススタディ:グローバルクリエイティブキャンペーン 15. グループプロジェクトワークセッション 16. グループプロジェクトプレゼンテーション 17.復習と期末試験準備 18. 期末試験 ③【テキスト・参考書】 記載なし ④【成績評価の方法】 個人課題 20% グループ課題 20% 中間試験 20% 期末プロジェクト 30% 参加度 10% 出席率 10%
通識教育中心