科目情報
English for Academic Purposes
English for Academic Purposes
English for Academic Purposes
学術英語
講義(英語)
Programme/Approved Electives for 2025/26 None Available as a Free Standing Elective No Co-requisites None Prerequisites Open only to NON-NATIVE SPEAKERS OF ENGLISH following placement assessment and recommendation by the Language Centre. Barred Combinations Any of the following EAP and AEB modules within the same academic year: English for Academic Purposes 1 (EAP 1) English for Academic Purposes 2 (EAP 2) English for Academic Purposes 4 (EAP 4) Academic English for Business 1 (AEB 1) Academic English for Business 2 (AEB 2) Advanced Business English Communication (ABEC) Description for 2025/26 Through class-based workshops, assignments and on-line resources, the module will focus on strengthening the key writing, reading and oral communication skills needed for success in academic work. Content will include: extracting information, summarising and paraphrasing, citing sources and compiling bibliographies, identifying the elements and functions of an academic essay, developing process writing skills, etc. Time will also be allocated for the development of discussion skills especially those related to presenting evidence, discussing an opinion, turn taking, etc. Aims To further enhance the key written and spoken communication skills of identified non-native English speaking students. Intended Learning Outcomes Read, extract relevant information and critically evaluate in order to summarise, paraphrase and synthesise information from extended academic texts: 1,2,3,4,5,6 Research, prepare and construct a well- organised and coherent undergraduate academic paper: 1,3,4,5 Develop strategies to communicate effectively and appropriately in academic situations: 2,5,6 Develop an ability to use appropriate academic and semi-technical vocabulary: 1,2,3,4,5,6 Write in an academic style, cite sources accurately and produce a bibliography: 1,3,4,5 Study hours 44 hours classroom time 64 hours pre-class preparation and coursework 42 hours independent revision and practice / KLE assignments School Rules None Description of Module Assessment 1: Assignment weighted 20% Task 1 - written assignment Students will complete writing tasks totalling no more than 600 words to develop summarising, paraphrasing, essay planning and/or assignment writing skills. 2: Speaking Assessment weighted 10% Interview Students will prepare for and participate in an interview of up to 12 minutes, during which they will be assessed on their understanding of key readings, organisation of an essay and a discussion of the development of an argument. 3: Assignment weighted 20% Task 2 - written assignment Students will complete a writing task totalling no more than 750 words to develop summarising, paraphrasing, essay planning and/or assignment writing skills. 4: Assignment weighted 20% Task 3 - written assignment Students will complete writing tasks totalling no more than 750 words to develop summarising, paraphrasing, essay planning and/or assignment writing skills. 5: Assignment weighted 20% Task 4 - written assignment Students will complete a writing task totalling no more than 1000 words to develop summarising, paraphrasing, essay planning and/or assignment writing skills. 6: Speaking Assessment weighted 10% Small group discussion Students will prepare for and participate in a discussion between the tutor and their peers (2-3 students) of 20 minutes, during which they will be assessed on their understanding of key readings, organisation of an essay and a discussion of the development of an argument.
2025/26年度 プログラム/承認選択科目 なし 単独選択科目として履修可能 不可 併修条件 なし 履修条件 英語が母語でない学生のみ、レベル判定試験の結果および語学センターの推薦に基づき履修可能。 履修不可の組み合わせ 同一学年度内の以下のEAPおよびAEBモジュールのいずれか: 学術目的英語1(EAP 1) 禁止される組み合わせ 同一学年度における以下のEAPおよびAEBモジュールのいずれか: 学術目的英語1(EAP 1) 学術目的英語2(EAP 2) 学術目的英語4(EAP 4) ビジネス向け学術英語1(AEB 1) ビジネス向けアカデミック英語2(AEB 2) 上級ビジネス英語コミュニケーション(ABEC) 2025/26年度 科目概要 授業内ワークショップ、課題、オンライン教材を通じて、学術研究で成功するために必要な主要なライティング、リーディング、口頭コミュニケーション能力の強化に焦点を当てます。内容は以下の通り:情報抽出、要約と言い換え、出典引用と参考文献リスト作成、学術論文の構成要素と機能の特定、プロセスライティングスキルの開発など。また、証拠の提示、意見の議論、発言の順番取りなど、特にディスカッションスキルの開発に時間を割く。 目的 特定された非英語母語話者学生の主要な書面・口頭コミュニケーションスキルをさらに向上させること。 学習目標 学術的な長文から情報を要約・言い換え・統合するために、関連情報を読み取り、批判的に評価する:1,2,3,4,5,6 体系的かつ首尾一貫した学部レベルの学術論文を調査・準備・構成する:1,3,4,5 学術的状況において効果的かつ適切にコミュニケーションする戦略を構築する:2,5,6 適切な学術的・準技術的語彙を使用する能力を育成する:1,2,3,4,5,6 学術的文体で執筆し、正確に出典を引用し、参考文献リストを作成する:1,3,4,5 学習時間 授業時間 44時間 事前準備・課題 64時間 自主復習・練習/KLE課題 42時間 校則 なし モジュール評価の説明 1: 課題(配点20%) 課題1 - 筆記課題 学生は、要約、言い換え、エッセイの構成計画、および/または課題作成スキルを養うため、合計600語以内のライティング課題を完了します。 2: スピーキング評価(配点10%) 面接 学生は最大12分間の面接に備え参加し、主要文献の理解度、エッセイ構成力、論理展開の議論力を評価される。 3: 課題 20% 課題2 - 筆記課題 学生は要約・言い換え・エッセイ構成・課題作成スキルを養うため、合計750語以内のライティング課題を完成させる。 4: 課題 配点20% 課題3 - 筆記課題 学生は合計750語以内の筆記課題を完成させ、要約・言い換え・エッセイ計画立案・課題作成スキルを育成する。 5: 課題 配点20% 課題4 - 筆記課題 学生は、要約、言い換え、エッセイ計画立案、および/または課題作成スキルを養うため、合計1000語以内のライティング課題を完成させる。 6: スピーキング評価(10%) 少人数グループディスカッション 学生は、講師と仲間(2~3名)との20分間のディスカッションに備え、参加します。この間、主要な読解内容の理解度、エッセイの構成力、論理展開の議論力が評価されます。
留学生用科目