科目情報
數位行銷
數位行銷
Digital Marketing
デジタルマーケティング
講義(英語)
This course will present various concepts and tools for analyzing international marketing strategies, and evaluating the marketplace (competitors, external environment: cultural, economic, technological, political/legal, marketing opportunities, etc.). Specifically, the focus will be on developing, evaluating and implementing international marketing strategy at the corporate, regional and local. 第1週 (09/07~09/13) Course Introduction 第2週 (09/14~09/20) Self-Study 第3週 (09/21~09/27) (1) Strategic Internet Marketing and Performance Metrics (Concept Development)(2) Social Media Marketing Tools (Practical Skill Development )Techniques using different social media platforms to connect with the audience and convert them to a call of action.(CDIO teaching model - Conceive and Implement) 第4週 (09/28~10/04) (1) The Internet Marketing Plan (Concept Development)(2) Social Media Marketing Tools (Practical Skill Development )Techniques using different social media platforms to connect with the audience and convert them to a call of action(CDIO teaching model: Operate Phase) 第5週 (10/05~10/11) National Day (Celebration for Taiwan’s Birthday) 第6週 (10/12~10/18) (1) Global Internet Marketing 3.0 (Concept Development)(2) Search Engine Optimization (Practical Skill Development )Techniques used to optimize online article, website, or blog for traffic and revenue generation. On-page optimization, off-page optimization, keywords, Google AdWords are covered under SEO.(CDIO teaching model - Conceive phase) 第7週 (10/19~10/25) (1) Ethical and Legal Issues (Concept Development)(2) Search Engine Marketing (Practical Skill Development)Techniques used to increase the visibility of webpages on Google search results(CDIO teaching model - Conceive phase) 第8週 (10/26~11/01) (1) Consumer Behavior Online (Concept Development)(2) Content Strategy (Practical Skill Development)Learning how to create content that matches the user intent and also firms’ business goals(CDIO teaching model - Conceive phase) 第9週 (11/02~11/08) Midterm Presentation. 第10週 (11/09~11/15) Midterm Presentation. 第11週 (11/16~11/22) (1) Segmentation, Targeting, Differentiation, and Positioning Strategies (Concept Development)(2) Creating a Website (Practical Skill Development)Learning how to create a website on WordPressCDIO Stage: Conceive and Deisgn 第12週 (11/23~11/29) (1) Product: The Online Offer (Concept Development)(2) How to use open AI (ChatGPT) to develop your e-marketing program:Tool 1: copy.AI (Practical Skill Development) 第13週 (11/30~12/06) (1) Price: The Online Value (Concept Development)(2) How to use open AI (ChatGPT) to develop your e-marketing program:Tool 2: Perplexity.AI (Practical Skill Development) 第14週 (12/07~12/13) (1) The Internet for Distribution (Concept Development)(2) How to use open AI (ChatGPT) to develop your e-marketing program:Tool 3: Sitekick.AI (Practical Skill Development) 第15週 (12/14~12/20) 1) Internet Marketing Communication: Owned Media (Concept Development)(2) How to use open AI (ChatGPT)to develop your e-marketing program:Tool 4: Using AI to conduct SEO (Practical Skill Development) 第16週 (12/21~12/27) Final project presentation(CDIO teaching model - Operate phase) 第17週 (12/28~01/03) Final project presentation(CDIO teaching model - Operate phase) 第18週 (01/04~01/10) Flexible supplement teaching week. 平時評量 30%: Attendance rate and individual assignments, in-class questions. Students will be encouraged to have extra points for proactive behavior. 期中評量 30%: Group assignment 期末評量 40%: Final Presentation
この授業では、国際マーケティング戦略の分析および**市場評価(競合、外部環境:文化的・経済的・技術的・政治的/法的要因、マーケティング機会など)**に関するさまざまな概念とツールを紹介します。 特に、企業・地域・現地レベルにおける国際マーケティング戦略の開発、評価、実施に焦点を当てます。 第1週 (09/07~09/13) 授業紹介 第2週 (09/14~09/20) 自習 第3週 (09/21~09/27) (1) 戦略的インターネットマーケティングとパフォーマンス指標(概念開発) (2) ソーシャルメディアマーケティングツール(実践スキル) 第4週 (09/28~10/04) (1) インターネットマーケティング計画(概念開発) (2) ソーシャルメディアマーケティングツール(実践スキル) 第5週 (10/05~10/11) 台湾建国記念日(休講) 第6週 (10/12~10/18) (1) グローバル・インターネットマーケティング3.0(概念開発) (2) 検索エンジン最適化(SEO)(実践スキル) 第7週 (10/19~10/25) (1) 倫理的・法的課題(概念開発) (2) 検索エンジンマーケティング(SEM)(実践スキル) 第8週 (10/26~11/01) (1) オンライン消費者行動(概念開発) (2) コンテンツ戦略(実践スキル) 第9週 (11/02~11/08) 中間プレゼンテーション 第10週 (11/09~11/15) 中間プレゼンテーション 第11週 (11/16~11/22) (1) セグメンテーション・ターゲティング・差別化・ポジショニング戦略(概念開発) (2) ウェブサイト制作(実践スキル) 第12週 (11/23~11/29) (1) 製品:オンラインでの提供価値(概念開発) (2) オープンAI(ChatGPT)を使ったeマーケティング開発:  ツール1:copy.AI(実践スキル) 第13週 (11/30~12/06) (1) 価格:オンラインバリュー(概念開発) (2) ChatGPTを使ったeマーケティング開発:  ツール2:Perplexity.AI(実践スキル) 第14週 (12/07~12/13) (1) 流通:インターネットの活用(概念開発) (2) ChatGPTを使ったeマーケティング開発:  ツール3:Sitekick.AI(実践スキル) 第15週 (12/14~12/20) (1) インターネットマーケティングコミュニケーション:自社メディア(概念開発) (2) ChatGPTを使ったeマーケティング開発:  ツール4:AIによるSEO実践(実践スキル) 第16週 (12/21~12/27) 期末プロジェクト発表(CDIO教育モデル:運用段階) 第17週 (12/28~01/03) 期末プロジェクト発表(CDIO教育モデル:運用段階) 第18週 (01/04~01/10) 補講週 平常点30%:出席率、個人課題、授業中の質問。積極的な行動で加点あり。 中間評価30%:グループ課題 期末評価40%:最終プレゼンテーション
国際ビジネス学科